چشمه سار عشق (حوزه علميه رضويه)
باچشمه سار عشق زندگي زيباست اگر صرف خواندن نباشد






  • امروز: 30
  • دیروز: 32
  • 7 روز قبل: 179
  • 1 ماه قبل: 601
  • کل بازدیدها: 124665




  • جستجو





    با سلامٍ دوست عزيز ازاين كه از وبلاگ ما ديدن كرديد متشكريم و از شما مي خواهيم نظرات خوديامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيدوباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

     
      برگزاری مراسم میلاد حضرت زهرا (سلام اله علیها ) ...

     

    به مناسبت میلاد با سعادت مادر هستی حضرت زهرا سلام اله علیها   و بزرگداشت ایام الله دهه فجر مراسم جشنی در روز سه شنبه  14/11/99 با حضور طلاب و خانواده های  ایشان و سخنرانی  آقای محمد حسین دادخواه ،هادی سیاسی   با هدف بزرگداشت مقام مادرو زن  و  بصیرت افزایی جمع حاضر درسالن اجتماعات  حوزه علمیه رضویه برگزار شد.

    آقای دادخواه  در ابتدا کارآمدی ،بازدهی و راندمان را در رسیدن به اهداف ،نتایج و آرمان ها و تبدیل حدااکثری تهدیدها و آسیب ها به فرصتها  تعریف کردند .

    وی در ادامه گفت: در طی این 42 سال روزی نبوده است که مورد تهدید دشمن درزمینه های مختلف سیاسی ،نظامی ،اجتماعی ،اقتصادی و غیره  قرارنگرفته باشیم این به معنای این است که الگوی کار ما شهید حاج قاسم سلیمانی است .دائم در تلاش و تکاپو باشیم و بدانیم فرصتی که در چالش ها هست در آرامش نیست .

    هادی سیاسی  در ادامه افزود : باید  پاسخ این سوال را بدانیم که آیا انقلاب به هدف خود رسیده است ؟در پاسخ باید دید آرمان بزرگ انقلاب  اسلامی چیست ؟با توجه به اینکه طبق بیانیه گام دوم آرمان بزرگ انقلاب اسلامی ،آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی عج الله تعالی شریف است .و شواهد الگوبودن انقلاب اسلامی در دنیا نشانه موفقیت در رسیدن به این آرمان والاست .

     در ادامه مراسم با مولودی خانم جعفری پور   ،خاطره گویی مادر شهید اکبربابائیان  درباره فرزند شهیدش ادامه یافت  و در پایان  از طرف مدیریت مدرسه علمیه رضویه هدیه ای به  مادران حاضر در جلسه توسط دختران ایشان اعطا شد و در ضمن اعطای هدیه طلاب  دست مادران خود را بوسیدند . 

     

     

    موضوعات: اخبار مدرسه, موضوعات تربیتی
    [دوشنبه 1399-11-20] [ 09:19:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نشست اساتید و کادر حوزه های علمیه با نماینده شهرستان خمینی شهر ...

    جلسه اخلاق اساتید با نماینده شهرستان اقای ابطحی  ادامه یافت . دراین نشست نماینده شهرستان خمینی شهر در ابتدای سخن کلمه نفر را شرح دادکه این کله دو معنا دارد یکی در حوزه شناخت و بینش ها و دیگری در دفاع از مرزها است ایشان اساتید را مصداق نفر معرفی کردکه اساتید باید توانمدی علمی پیدا کنند تا  هم خود رشد علمی یافته و هم بتوانند دیگران را هدایت کنند  .والبته در این راه باید صبر و شکیبایی ورزید تا نتیجه حاصل شود .

    اقای ابطحی افزود کار هدایت گری انگیزه خدایی می خواهد و امروزه باید در تبلغ دین از همه ابزارها بهره برد که یکی از آنها فضای مجازی است که باید اساتید و طلاب مسلط بوده بتوانند فعالیت سازنده ای داشته باشند .

    در ادامه نماینده شهرستان سوالات اساتید را درزمینه های گوناگون پاسخ داد.

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [شنبه 1397-10-22] [ 10:00:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری جلسه اخلاق ویژه اساتید حوزه های علمیه شهرستان خمینی شهر ...

        جلسه اخلاق ماهانه ویژه اساتید در روز پنج شنبه 20/10/97 در سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور  اساتید و کادرهمه مدارس علمیه خمینی شهر  با هدف  همت گماشتن اساتید وکادر مدارس برخودسازی  خویش و  غافل نماندن از تربیت خود و نقش به سزای آن در تربیت دیگران برگزار شد .

        دراین مراسم  حجت الاسلام و المسلمین  عزت الله حاج هاشمی« استاد اخلاق حوزه های علمیه» مطالبی را از فراز(و متعنی بهدی صالح لا استبدال به و طرقه حق لا ازیغ عنها و نیه رشد لا اشک  فیها )دعای مکارم  الاخلاق امام زین العابدین (علیه السلام )بیان نمود.

    استاد اخلاق با بررسی فرازمذکور  این دعای شریف اذعان داشت هیچ موجودی دغدغه رزق ش را ندارد چون می داند خداوند می دهدد اما یک سری از چزها را باید بخواهی و تادرمقام اضطرار واقع شوی داده نمی شود . و هدایت

    وی افزود :معرفت راهبردی هدایت به معنای عام می شود خداوند رحمت خاص خود راشامل حال کسی می کند که معرفت راهبردی را برای خود جدی بگیرد منظور از هدایت صلح هدایت شایسته است و خداوند دو دسته هدایت دارد هدایتی که خداوند عنایت می کند شان رحمانی است و هدایتی که خود انسان می خواهد که شان رحیمی خداوند است . لا استبدال یعنی هرروز پیش می رود جایی برای افسوس گذشته نیست .

    ایشان درادامه  افزود برای هدایت راهبردی نیاز به دست غیبی و خاص است که ابعاد وجود ما راهم با خود ببردوآن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) است . استاد اخلاق به حاضران  توجه و توسل به ایشان را در پیمودن به سرعت در سیر الی الله توصیه نمود و حسن ختام جلسه ذکر مصیبت حضرت زهرا ( سلام الله علیه) رانمود .

     

     

    موضوعات: اخبار مدرسه
     [ 09:59:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری مراسم جشن به مناسبت آغاز ایام امامت امام زمان عج الله تعالی شریف ...

    روز سه شنبه 29/8/97به مناسبت آغاز ایام امامت امام زمان عج الله تعالی شریف مراسمی درجشن در سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه برگزارشد . 

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [سه شنبه 1397-08-29] [ 11:38:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری مراسم تجدید عهد و پیمان با امام زمان عج الله تعالی شریف ...

      به مناسبت آغاز ایام امامت در روز چهار شنبه  24/8/97باجمعیتی حدود70نفردر رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها امام زاده سید محمد با شرکت  جمعی از طلاب و کادر حوزه های علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها و حضرت زهرا سلام الله علیها و رضویه  خمینی شهر  برگزار گردید.

    درابتدای این مراسم طلاب به زیارت امام زاده رفتند و درادامه جمع حاضر  از سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین لطفعلی باقریان کارشناس مشاوره  با موضوع «ارتباط با دیگران »بهره مند شدند .   .   

    ·            حجه الاسلام والمسلمین لطفعلی باقریان در ابتدا با طرح سوال «چگونه دیگران مطیع ما شوند ؟»ذهن  مخاطبین را آماده دریافت نکات تربیتی نمود .

    ·        وی در ادامه به شرح و تبیین  پاسخ سوال مذکور  دو نوع راهکار را معرفی کرد .راهکار اول معنوی است که یک نمونه آن ذکر شریف «بسم الله الرحمن الرحیم  »است که قبل از هر خواستهای برزبان جاری کنیم و به طرف مقابل بدمد و سپس خواسته های خود را بیان کند طرف مقابل می پذیرد .

    ·        کارشناس مشاوره  اذعان نمود یکی دیگر از راهکارهای پاسخ به سوال مذکور رفتاری و عملی می باشد که شامل ده مورد است که یکی از موارد آن همدلی و هم دردی با طرف مقابل است . و به دلیل ضیق وقت بقیه موارد ذکر نشد .

    ·        در پایان  زیارت جامعه کبیره توسط یکی از طلاب قرائت شد .

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [شنبه 1397-08-26] [ 11:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری جلسه اخلاق با حضور امام جمعه شهرستان خمینی شهر درحوزه علمیه رضویه ...

    به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی روز  سه شنبه بیست و دوم  آبان ماه جلسه اخلاق ویژه طلاب و کادر،با هدف گوشزد کردن اهمیت کتاب خوانی برای طلاب در حوزه رضویه برگزار شد.

    آیت الله رحیمی نماینده ولایت فقیه، امام جمعه شهرستان خمینی شهر و نویسنده  با موضوع طلبه و اهمیت کتاب خوانی ،با ذکر مواردی جمع حاضر تشویق به امر کتاب خوانی کرد .

    امام جمعه  شهرستان  در شرح موضوع گفت: کتاب فرهنگ گذشته و آینده را پیوند می دهد و درحقیقت تمام نسل ها و عصرها راپیوند می دهد، با کتاب خواندن فهم ،معرفت و شعور انسان بالا می رود .

    آیت الله رحیمی درادامه گفت: در اهمیت کناب خوانی همین کفایت می کند که خداوند در قرآن کریم درسوره قلم  می فرماید : «نون  والقلم و ما یسطرون » و طلاب باید علاوه برمطالعه پژوهشگر باشد و صحت مطالب را با تحقیق و پژوهش به دست آورند و علاوه بر یادگیری به دیگران نیز مطالب را انتقال دهد . 

     وی در آخر افزود:شخصی خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم )رسید و گفت چیزی به من یاد دهید که وقتی آن را انجام دادم هم محبوب خدا و محبوب خلق خداشوم ،ثروتم زیاد شود ،عمرم طولانی شود ، هیچ گاه مریض نشوم و با شما محشور شوم . حضرت فرمود :اگر می خواهی محبوب خداشوی از خدابترس ،اگر می خواهی محبوب خلق خداشوی ازمردم قطع امید کن، اگرمیخواهی مالت زیاد شود زیاد صدقه بده ،اگر می خواهی سالم باشی کم بخور  ، اگرمیخواهی عمرت طولانی شود صله رحم کن و اگر میخواهی بامن محشورشوی زیاد سجده کن .

     

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [سه شنبه 1397-08-22] [ 11:33:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگزاری مراسم سوگواری ثامن الحجج ...

      به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مراسم سوگواری در روز پنج شنبه  17/9/97باجمعیتی حدود500 نفردر سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه برگزار گردید

    درابتدای این مراسم زیارت امام رضا علیه السلام توسط خانم عموچی قرائت شد ودرادامه   حجه الاسلاام و المسلمین مهدی فیاض «موسس حوزه »درباره خلقت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم )و زحماتی که درباره هدایت امت متحمل شدند ایراد سخن نمود .   

    ·              موسس حوزه حوزه در ابتدای سخنرانی خود حدیث  نبوی«ما اوذی نبیه مثل ما او ذیت  »را بیان نمود  

    ·        وی در ادامه به شرح و تبیین این اذیت پرداخت. در شرح این حدیث شریف انواع اذیت را جسمی و روحی عنوان نمود نمونه ای از اذیت های جسمی خاکستر ریختن برسر حضرت و شکستن دندان و…رامثال زد .

    ·        وی اذعان نمودپس از شهادت ایشان نیز اذیت هایی بر ایشان وارد شدکه  تمام ظلم هایی که بردختر ایشان و خاندان پاکش کردند و تغییراتی که در دین حضرت ایجاد کردند مصداقی از این اذیت ها بود .

      پس ازروضه خوانی حاج آقا  فیاض پرده خوانی هجرت امام رضا علیه السلام از مدینه تا شهادت توسط خانم زهرا مدنی یکی از طلاب پایه پنجم اجراشد و پس از آن خانم جعفری پور در مصیبت حضرت رضا (ع) مداحی وسینه زنی کرد . 

      در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

     

      

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [شنبه 1397-08-19] [ 01:07:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      شرکت طلاب و کادر حوزه علمیه رضویه در راهپیمایی 13آبان ...

    طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه رضویه در راهیمایی 13آبان شرکت کردند .

     

    موضوعات: اخبار مدرسه
    [یکشنبه 1397-08-13] [ 11:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت