چشمه سار عشق (حوزه علميه رضويه)
باچشمه سار عشق زندگي زيباست اگر صرف خواندن نباشد






  • امروز: 9
  • دیروز: 32
  • 7 روز قبل: 179
  • 1 ماه قبل: 601
  • کل بازدیدها: 124665




  • جستجو





    با سلامٍ دوست عزيز ازاين كه از وبلاگ ما ديدن كرديد متشكريم و از شما مي خواهيم نظرات خوديامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيدوباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

     
      نکات خانه دار ی ...

    برای پاك كردن چربی از لباسها:
    یك لیوان نوشابه را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی كنید، پودر لباسشویی اضافه كنید و ماشین را روی دور عادی روشن كنید. نوشابه  به تمیز شدن لكه‌های چربی كمك می‌كند.نوشابه  همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز می‌كند.
     گاهی اوقات شیشه جلوی اتومبیل از بیرون بخار می‌كند كه با برف‌پاك‌كن پاك نمی‌شود..

    موضوعات: علمی
    [دوشنبه 1394-07-13] [ 10:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سحر خیز باش ...

    برای این که خواب سبکی داشته و سحر خیز باشیم چه باید کرد؟

    بعضی از دلایل مشکل فوق عبارتند از:1.زیاد خوردن که روایاتی در ذم آن و اثر آن در محرومیت های معنوی وارد شده است.2.گناه. امام صادق (علیه السلام) می فرماید:شخص مرتکب گناه می شود ودر نتیجه از نماز شب محروم می گردد.3.دروغ: امام صادق(علیه السلام) می فرماید:همانا شخص دروغ می گوید پس به واسطه آن از نماز شب محروم می شود؛پس هنگامی  که بدین سبب از نماز شب محرم گشت،از روزی نیز محرم می شود. همچنین از عوامل برای  مشکل  فوق دیر خوابیدن است که نباید از آن غفلت نمود.

    موضوعات: اخبار مدرسه, علمی
    [دوشنبه 1393-02-08] [ 08:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شفابخش های اسلامی چهار ...

    زالو درمانی

    زالو نامی است آشنا برای همه و زالو درمانی دارای قدمتی بس طولانی در ایران است .

     زالو کرم کوجکی است که تقریبا یک گرم وزن داشته و سیاه رنگ می باشدبر خلاف خواصش دارای  نام وقیافه ای بسیار چندش آور است.در دیرباز اثرات معجزه آسای این مخلوق کوچک خدادادی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و نتایج مفیدو کاربردی از آن تحقیقات بدست آمده است.

    طی نتایج  بدست آمده زالو با انجام دو عمل تخلیه و تزریق از بهترین درمانگران طبیعی محسوب میشود.یعنی از طرفی خون آلوده وفاقد اکسیژن را خارج واز سوی دیگر بزا ق خود را که حاوی انتی کوالاگون (هیرودین یا ماده ضد انعقاد) است را بخون تزریق میکند و این دو عمل باعث سالم سازی خون دن میشود.بی شک این مکانیسم موجب طراوت و شادابی وسلامتی انسان میشود.

    زالو درمانی در نگاه چندی از دانشمندان

     ” مرحوم حکیم جرجانی از زالو با نام دیوچه یاد کرده و معتقد است باید اول جسم رابا فصد (رگ زدن) وسهل (استفاده از ملین ها) پاک کردسپس از زالو استفاده نمودوین عمل موجب استفاده بهتر ازاین موجود کوچک میشود.

    ابوعلی سینا میگوید زالودرمانی از حجامت بهتر است و اعتقاد دارد زالو میتواند خون فاسد شده را از بدن خارج کند."           

    (خدایا چه بخورم نوشته زبیده خدایی ص 260)

    راهکارهای عملی در درمان بوسیله زالو

    1- ز     تسکین دهنده و برطرف کننده درد پیشانی ،سرخی چشم، حساسیت های چشمی و کم سویی آن و همچنین برطرف کننده عوارض ناشی از بیماری های قندی بر روی چشم میباشد .

    محلد    درمان : قراردادن دو عدد زالو بر روی گیج گاه و دو عدد بالای ابروها

    2- ز   بهترین راه درمان میگرن ،سردرد های مزمن ،فلج مغزی و سکته مغزی میاشد.

    محل    درمان : در درمان میگرن گذاشتن زالودر وسط دو ابرو و گیج گاه ،در درمان سردرد ها گذاشتن زالو در ملاج سرو محل ریزش مو و در سکته ها استفاده از زالو در پشت گردن و گودی گردن میتواند کارسازباشد.( تعداد زالوها 6تا8 عدد از نوع کوچک )

    3-ز      در درمان وسواس فکری و درمان آلزایمرو افسردگی

    محل   درمان : 7 تا 8 زالو کوچک را در پشت گوش ها و روی سر بچسبانید.

    4- در   درمان پوسیدگی دندان وپیشگیری کننده 

    محل  درمان : 4عدد زالو را روی لب بالا و لب پایین بچسبانید.

    5- بر   برطرف کننده جوش صورت و جلوگیری از ایجاد چین وچروک پوست

    محل   درمان : 7 تا 8 زالوی متوسط را با فاصله در جای جای صورت قرار دهید.

    6-  از    از بین بردن موهای زاید بدن با استفاده از سوزاندن چند عددزالو و مخلوط کردن با سرکه و مالیدن به بدن بعد از کندن موهای زاید بدن .البته مداومت لازم است .

                                                                                   ****با ما باشید***

     

    موضوعات: علمی
    [جمعه 1392-03-31] [ 06:13:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آسیب ها و آفت های خود ارضایی ...

    Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA fLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

    انسان را تهدید  وتخریب کرده،عوارضی چون عدم اعتماد به نفس،سستی شدید در تصمیم گیریهای زندگی،نا امیدی و یاس، بی حوصلگی و بی قراری،حسادت و کینه و ….. را به بار می آورد.

    متخصصان و پزشکان با بررسی نمونه های زیادی بدون هیچ  گونه شک وتردید عوارضی برای مبتلایان به استمناء پیش بینی کرده اند:

    1-تخریب  شدید شبکیه چشم

    2 – ایجاد سر دردهای مزمن

    3- ضعف عمومی

    4- نقصان هوش و استعداد

    5- کاهش وزن غیر معمولی

    6-  چروکیدگی زود هنگام چهره

    7- عقیمی در پسران و پارگی پرده بکارت در دختران

    8- خارش و سوزش آلت تناسلی

    9- جنون و دیوانگی

    10- تخریب سیستم گوارش

    برگرفته از کتاب خدایا با درد ها چه کنم ؟

    Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

    موضوعات: علمی
    [دوشنبه 1391-01-28] [ 09:17:23 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      روش مقابله با استرس ...

    nt> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

    3a06;">

    استرس بخشي از زندگي روزمره است و معمولاً به دنبال حوادث روزمره به وجود مي آيد. براي مبارزه با استرس، راههاي مختلفي وجود دارد که به چند مورد آنها اشاره مي شود:

    1.منابع و موارد استرس زا را تا حد امکان از ميان برداريد. براي مثال، اگر جمعيت و شلوغي موجب ناراحتي شما مي شود، زماني را براي خريد انتخاب کنيد که خلوت باشد. اگر صف سينما يا تئاتر شلوغ است، در صف نايستيد. مي توانيد از نوارهاي ويدئويي آن فيلم يا نمايش استفاده کنيد.

    2.از شر وسايل اضافي و بي مصرف خلاص شويد و اطراف خود را خلوت کنيد. مي توانيد اين وسايل را حراج کنيد يا اصلاً به کساني بدهيد که مورد نيازشان است.

    3.اگر هميشه دير به مقصد مورد نظر خود مي رسيد، کاغذ و قلمي در دست بگيريد و کارهاي روزمره خود را يادداشت کنيد. با اين کار در مي يابيد وقت خود را چگونه تنظيم کنيد. براي مثال، اگر 40 دقيقه طول مي کشد تا به محل کار خود برسيد، آيا بموقع از خانه خارج مي شويد؟ شما مي توانيد مشکلات خود را حل کنيد و از استرس زندگي خود بکاهيد، فقط اگر منطقي و واقع بين باشيد. اگر وقت کافي براي انجام تمام فعاليتهاي مورد نظر و مهم خود نداريد، شايد شما بيش از حد تلاش مي کنيد. از تمام فعاليتهاي روزمره و مدت زمان آنها يک فهرست تهيه کنيد.

    4.از موقعيتهاي استرس زا اجتناب کنيد. اگر انجام يک ورزش يا بازي خاص سبب اضطراب شما مي شود، از انجام آن خودداري کنيد. هدف از انجام اين تمرينات، بالا بردن روحيه و ايجاد نشاط است. اگر مي دانيد اين ورزشها احساس خوبي به شما نمي دهد، از انجام آنها بپرهيزيد.

    5.اگر نمي توانيد استرس را از ميان برداريد، سعي کنيد عادتهاي خود را عوض کنيد. از ارتباط و معاشرت با افرادي که سبب استرس و اضطراب شما مي شوند، بپرهيزيد. براي مثال، اگر با پدر همسر خود رابطه خوبي نداريد، اما نمي خواهيد اين امر مسئله ساز شود، به هنگام دعوت کردن از وي از ديگر اقوام همسر خود نيز دعوت کنيد تا از فشار روحي و اضطراب شما کاسته شود.
    برگرفته از کتاب روشهای مقابله با استرس

    موضوعات: علمی, روانشناسی
    [چهارشنبه 1391-01-23] [ 10:12:26 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بیشتر جوان بمانید ...

    اگر می خواهید جوانی را بیشتر تجربه کنید ، از مصرف پرتقال غافل نشوید . پرتقال به علت همراه داشتن ویتامین C باعث شاداب ماندن پوست واعضای داخلی بدن می شود . یکی دیگر از عواملی که به جوان ماندن شما کمک شایانی می کند، استفاده از میوه گواوا است. این میوه گرمسیر غالبا در شمال کشور کشت می شود . این میوه درختچه ای است همیشه سبز که برگ های آن بدون کرک و یا دارای کرک است و برگ های همیشه سبز دارد که مصرف آن در جوان تر ماندن پوست و عدم چروک روی آن موثر است .

    همین طور دارچین رمز جوانی است. این ماده ارزشمند ، دردهای مفاصل را از بین برده و مصرف روزانه آن باعث جوان ماندن می شود.

    برگرفته از کتاب خانه خوبان

    موضوعات: اخبار مدرسه, علمی
    [چهارشنبه 1390-12-03] [ 10:59:40 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      گوشت با طعم عدس ...

    من در خاصیت با گوشت برابری می کنم.تقویت کننده مغز بوده،حافظه را نیرو می دهم.جوشانده من ضد عفونی کننده است.گرد سوخته دانه های من دندان را سفید میکند.از انواع ویتامین سرشارم.و اگر دلتان می خواهد صاحب دختر شوید از من استفاده کنید.

    فارسی من مرجومک است و در بعضی از شهرها نسک می گویند،ولی امروزه در بیشتر شهرها به عدس معروف می باشم.رنگ من بر حسب نژاد،قهوه ای،قرمز،زرد و خاکستری است.دارای انواع بیابانی نیمه وحشی و بستانی می باشم.بستانی من همین عدس معمولی است که شما آن را در آش ها و سوپ ها ریخته و با آن عدس پلو درست می کنید؛دیر هضم و نفاخ است و چنانچه با سرکه خورده شود نفخ آن از بین می رود.

    ساقه و برگ من به مصرف علوفه حیوانات می رسد.آرد من خاصیت نرم کننده داشته و ضماد آن برای رفع التهاب پوستی نافع است.من در زمین های آهکی خوب می رویم،ولی در خاک رس به عمل نمی آیم.موقع چیدن دانه های من وقتی است که دانه های پایین ساقه تغییر رنگ داده و مایل به قهوه ای شوند.

    دانه من دارای ویتامین هایB،A و کمیc می باشد و عناصری چون آهن،کلسیم و از همه بیشتر فسفر دارد،پوست دانه های من ملین و مغز آن قابض است.ابوالعلای معری گیاهخوار معروف ایرانی،مرا به جای گوشت می خورد و مرا گوشت گیاهی لقب داده بود.پوست من گرم است و آب جوشانده آن ملین و ضد عفونی کننده پوست بدن است.خوردن آش من با روغن بادام پس از برطرف شدن تب مانع برگشت آن می باشد،پخته من با سرکه مقوی معده و بدون نفخ است.چنانچه مرا در آب بپزید،آب آن سینه را نرم و سرفه را از بین می برد و مضمضه با آن جهت ورم مخاط دهان و دیفتری مفید است.فرو بردن سی عدد پوست کنده من به طور حبه،فساد معده را اصلاح می نماید.ضماد من با عسل جهت زخم های عمیق و با روغن گل جهت ورم چشم مفید است و با سفیده تخم مرغ جهت رفع سرخی پوست و ترک پاشنه پا و با سرکه جهت ترک دست و پا که در اثر سرما عارض شده باشد، مفید است ضماد پخته من با برگ کلم جهت ورم سینه که در اثر انعقاد شیر به هم رسیده باشد، مفید می باشد مالیدن پخته من با تخم خربزه، رنگ رخساره را باز می نماید و زردی را از بین می برد. گرد دندانی که با سوخته های دانه های من ساخته شود ، دندان را سفید می نماید  زیاده روی در خوردن من مخصوصا نوع نیم وحشی آن،مولد سودا و غلیظ کننده خون و باعث دیدن خواب های پریشان و تشویش است.پزشکان سنتی ایران،زیاده روی در خوردن مرا مولد سرطان و مالیخولیا و جذام می دانستند،ولی این اتهامات وارد نبوده و من در تولید این امراض نقشی ندارم.ممکن است نوع نیم وحشی من تا حدی در تولید سودای سوخته موثر باشد.مرا با ماهی شور نخورید.

    برگرفته از مجله خانه خوبان

    موضوعات: علمی
     [ 10:09:53 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اسرار رنگ آسمان ...

    Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

    nt: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: Arial; mso-bidi-theme-font: minor-bidi;” lang="FA">در رنگ اسمان و حکمت  و صواب تدبیران بنگر . این رنگ ، منا سبترین و بهترین رنگ برای تقویت نور دیدگان است .  حتی پزشکان به کسی که دیدگانش اسیب دیده سفارش می کنند که همواره در رنگ سبز مایل به تیره بنگرد . برخی از طبیبان حاذق به کسی که در بینایی او ضعفی به هم رسیده سفارش می کنند که در ظرف سبزی که اکنده از اب با شد بنگرد . بنگر که خداوند جل و علا چگونه اسمان را افرید تا دیدگان را برباید و از دیدن همیشگی ان ضعفی در چشم چدید نیاید ؟ پس انچه را که حکیمان و دانایان با ازمایش و تجربه فرا وان به ان رسیده اند ،در کار افرینش وجود دارد تا اهل عبرت درس بگیرند و ملحدان بیندیشند . خدای اینان را بکشد از جانب حق به کدام سوی می گریز ند ؟ (سوره توبه ، ایه 30 )

    برگرفته از کتاب توحید مفضل

    موضوعات: اخبار مدرسه, علمی
    [سه شنبه 1390-12-02] [ 08:36:48 ق.ظ ]



     لینک ثابت