چشمه سار عشق (حوزه علميه رضويه)
باچشمه سار عشق زندگي زيباست اگر صرف خواندن نباشد






  • امروز: 30
  • دیروز: 36
  • 7 روز قبل: 132
  • 1 ماه قبل: 659
  • کل بازدیدها: 124223




  • جستجو





    با سلامٍ دوست عزيز ازاين كه از وبلاگ ما ديدن كرديد متشكريم و از شما مي خواهيم نظرات خوديامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيدوباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

     
      سفارش شهید خیزاب به شهید خرازی ...

    شهید خیزاب در آخرین حضورش در گلستان شهدا سفارش محمدمهدی را به شهید خرازی کرده است.

    همسر وی در این باره می‌گوید: من نمی‌دانستم که شهید خرازی پسری به نام محمدمهدی دارد اما شنیدم که همسرم سفارش پسرمان را به شهید خرازی کرد و گفت که وی نیز پسری همنام فرزند ما دارد.

    در این لحظه به وی گفتم چرا می‌خواهی ما را تنها بگذاری که وی جواب داد: شما خدا را دارید و تنها نخواهید بود؛ شما که بالاتر از حضرت زینب cو خانواده امام حسین g نیستید که در صحرای کربلا تنها مانده بودند.

    وی ادامه می‌دهد: شهید خیزاب از من خواست که پس از شهادتش، بی‌تابی و گریه و زاری نکنم تا ترحم کسی برای ما جلب نشود.

    همسر شهید خیزاب با الگوگرفتن از حضرت زینب کبری c به خواسته شوهرش عمل کرده و امیدوارانه از جلب رضایت وی می گوید: روز گذشته بعد از مراسمی که تعدادی از همرزمان همسرم برگزار کرده بودند، یک لحظه پلکم روی هم رفت و در خواب همسرم را دید که خوشحال بود و مرا از بابت اینکه به وصیتش عمل کرده و برایش آبروداری کردم، تحسین می‌کرد.

     

    موضوعات: شهدا
    [سه شنبه 1397-09-27] [ 12:25:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      شهید مسلم خیزاب ...

     شهید مسلم خیزاب در 10  دی 1359   در اصفهان چشم به جهان گشود. ایشان فرمانده  گردان یازهرا(سلام الله علیها) لشگر 14 امام حسین بود و سرانجام در 20 مهر 1394 مصادف با اول محرم در سوریه شهید شد .

    ویژگی بارز شهید

    مسلم علاقه زیادی به قرآن داشت و هر شب پس از نماز عشاء، سوره واقعه را تلاوت می‌کرد و پس ازنماز صبح زیارت عاشورا و سوره حشررا می‌خواند همچنین پس از هر نماز، آیت الکرسی، تسبیحات حضرت زهرا، سه بار سوره توحید، صلوات و آیات دو و  سه سوره طلاق را حتماً تلاوت می‌کردتاکید ویژه‌ای به نماز شب داشت و اگر نماز شبش قضا می‌شد می‌گفت: شاید در روز گناهی مرتکب شده‌ام که برای نماز شب بیدار نشدم.

     

     

    موضوعات: شهدا
    [یکشنبه 1397-09-25] [ 11:28:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شهید جواد محمدی ...

    همسر شهید ملاک انتخاب همسر آینده اش، ایمان بود و ادامه داد:

    حرف اول و اخر هر دوی ما این بود که به نحوی برای زندگی قدم برداریم که مسیر رسیدن به خدا را برای طرف مقابل هموار کنیم و در این خصوص اولین شرط ازدواجم ایمان طرف مقابلم بود و آن را در جواد به وضوح مشاهده کردم و با گذشت ۱۰ سال از زندگی مشترکمان هر روز اخلاق پسندیده ای را در وجود آقا جواد می دیدم به گونه ای که نمی توانستم سرنوشتی جز شهادت را برای جواد در نظر بگیرم.

    یکی از خواسته هایی که فقط خودم می دانستم این بود که همسرم پاسدار باشد و که با آمدن جواد برای خواستگاری محقق شد؛ به درستی جواد پاسدار حریم اسلام و ولایت بود و در پاسداری کم نمی گذاشت.

    همه روی حرف همسرم حساب باز می کردند و حتی علی رغم اینکه جواد تحصیلات دانشگاهی نداشت ولی به دلیل دید باز و بصیرت بالایی که داشت، همه افراد خانواده و آنها که از نظر سنی بالاتر از جواد بودند از او در کار و زندگی مشورت می گرفتند زیرا می دانستند جواد همه جوانب کار را در نظر می گیرد و به نتیجه مطلوب فکر می کند و می توان گفت که جواد هدایتگر و ارام کننده جوانان در کشاکش مشکلات بود.

    *روی حجاب حساس بود و از تزئین ماشین عروسی اش می توانست این موضوع را فهمید

    همسر شهید از تاکید آقا جواد به حجاب این چنین گفت:

    اهمیت بسیاری به حجاب می داد و حتی در فیلمی که بعد از شهادتش منتشر شد گفته بود « اگر خدا لطف کرد و شهادت را نصیبم کرد، بنده از آن شهدایی هستم که حتما یقه بی حجابی ها و آنها که ترویج بی حجابی می کنند را در آن دنیا خواهم گرفت»

    حتی نحوه تزئین ماشین عروسی مان به گونه ای بود که قسمت شیشه جلو سمت عروس را دسته گل چسبانده بود و به این شکل گل ها مانع دیده شدن من در ماشین بودند.

    برای آقا جواد مهم بود که به مجالس شادی حلال برود و مراسم عروسی خودمان با مولودی خوانی طی شد و خاطرم است که برخی می گفتند، عروسی جواد به مجلس ختم صلوات شبیه است ولی برای جواد مهم کاری بود که برای خداپسند باشد و برایش صحبت های مردم اهمیت نداشت.

    تربیت فاطمه را به من سپرده بود و می گفت از تربیت دخترمان شانه خالی نمی کنم ولی مادر بهتر می تواند دختر را تربیت کند و از همان دو سالگی به فاطمه یاد داده بود که با روسری و چادر بیرون برود.

     

    موضوعات: شهدا
    [چهارشنبه 1397-04-13] [ 09:58:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      زندگی نامه شهدا ...

    زندگي نامه سید مجتبی شهيد علمدار

    سید مجتبی علمدار در سحرگاه 11دی ماه 1345 در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت در شهرستان ساری دیده به جهان گشود. برای اولین بار در حالی که تنها 17 سال داشت به عضویت بسیج درآمد . در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر25 کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.شهید علمدار در سه راهی خرمال،سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادتهای فراوانی را ازخود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد.ایشان در اوایل دی ماه سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و پس از چند روز هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.

    موضوعات: موضوعات تربیتی, شهدا
    [یکشنبه 1397-02-02] [ 11:06:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      وصیت نامه شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی ...

    همواره گوشتان تیز و شنوا و چشمتان بصیر به امر ولی فقیه باشدو اگر این چنین شد هیچ وقت گمراه نخواهیدشد… اسلام به ما آموخته که دین از سیاست جدا نیست آن چیزی که دشمن به دنبال آن است جدایی این دو از هم است اسلامی که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در آن نباشد اسلام آمریکایی است.

    موضوعات: شهدا
    [دوشنبه 1394-11-26] [ 08:52:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      میهمانی شهدا ...

    به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس حوزه علمیه رضویه خمینی شهر با حضور طلاب و اساتید و کادر اردوی زیارتی  شهدای غواص خمینی شهر یه روزه برگزار کرد.در این اردو همراه با قرائت زیارت عاشورا و توزیع بسته های فرهنگی ،ختم قرآن کریم ،سوره یس وصلوات هدیه شهدای دفاع مقدس و صبحانه وحدت برگزار شد.


    موضوعات: اخبار مدرسه, شهدا
    [سه شنبه 1394-06-31] [ 12:37:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      خدای ناکرده ...

    بردران ! خدای ناکرده نماز را از یاد نبرید تا آنجا که می توانید خوابتان را کم کنید.درس خوانده ودر سنگر مدراس برای حفظ اسلام علم یاد بگیرید و با هم با صمیمیت زندگی کنید و بیشتر مطالعه کنید.

    شهید حسین بیگلری

    موضوعات: شهدا
    [چهارشنبه 1394-06-11] [ 12:33:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      یادسپاری نه خاکسپاری ...

    شهيد محمد كريمي:

    شهيد را به خاك نسپاريد ، بلكه بر يادها بسپاريد.

     



    موضوعات: شهدا
    [سه شنبه 1394-06-10] [ 09:40:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت