برگزاری اردوی زیارتی گلستان شهدا و تخت فولاد
حوزه علمیه رضویه اردوی یک روزه شهداو علما در روز نهم مهرماه ویژه طلاب و خانواده ی ایشان با هدف میثاق با شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و بالابردن روحیه معنوی طلاب برگزار کرد.
در این اردو آقای امینی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و راوی جنگ درباره مقدس بودن تخت فولاد و اینکه از چهار قبرستان مهم شیعه نام بردند .ایشان گفتند: بعد از قبرستان بقیع و باب الصغیر و وادی السلام یکی از سرزمین های مقدس شیعه تخت فولاد اصفهان است که ضلع غربی آن حدود هزارسال قدمت دارد . و به قسمتی از این سرزمین که به لسان الارض و محل دفن یکی از پیامبران. است اشاره داشت .
راوی گفت : ضلع غربی تخت فولاد مدفن علما و دانشمندان از ز جمله بابارکن الدین و مجتهده امین و حاج محمد صادق تخت فولادی و……. می باشدوقسمت شرقی مدفن گلگون کفنان هشت سال دفاع مقدس می باشد و بیان نمود شهدا ره صدساله رایک شبه پیمودند و باب الحوائج هستند .
درادامه راوی به معرفی بعضی از شهدا ازجمله مسافرکربلا علیرضا کریمی که تولد وشهادتش روز تاسوعای حسینی بوده است پرداخت ودرسر مزار او روضه سه ساله امام حسین علیه السلام خوانده شد وحال و هوایی کربلایی در زائرین شهدا ایجاد کرد ، در ادامه شهید محمد تورجی زاده ،فرمانده کردان یازهرا شهید طلبه مداح معرفی نمود ه، شهید خزازی را مهذب تریت شهید فرمانده بوده است معرفی کرد .
آقای امینی در معرفی شهید جلال افشار که از طلاب علوم دینی بوده است سخن آیت الله بها الدینی را بیا ن نمود که که ایشان وقتی وارد گلستان شها ی اصفهان شد بدون اطلاع قبلی از محل دفن شهید افشار برسر مزار او رفت وقتی علت را پرسیدند گفت : نوری از قبر وی به سوی آسمان می رفت توانستم قبراورا از بین شهدا تشخیص بدهم .
ودر پایان با زیارت بعضی از مدفونین تخت فولاد از جمله بابا رکن الدین و تکیه کازرونی ها برنامه زیارت افلاکیان خاتمه یافت .

 

موضوعات: اخبار مدرسه
[شنبه 1394-07-11] [ 10:39:00 ق.ظ ]