به مناسبت توصیه های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) درباره تشویق جوانان به امر ازدواج و فرزند آوری جلسه ای با عنوان خانواده سالم و متعادل ویژه خانواده طلاب ،اساتید ،کادر و هیئت امناء حوزه رضویه در سالن اجتماعات حوزه رضویه با هدف آموزش زوجین در روابط متعادل وسالم برگزار شد.
در این جلسه آقای علی اصغر سواد کوهی مولف ،روانشناس، مشاور و عضو بنیاد سخنرانان حرفه ای کشور با موضوع خانواده سالم متعادل و سالم صحبت کردند.
روانشناس و مشاور خانواده گفتند: خانواده ها سه نوع هستند متزلزل ،متعادل و متکامل خانواده متعدل خانواده ای است که مشکلات را حل می کنند نه اینکه مشکل وجود ندارد. و خانواده کنکامل خانواده ای است که هر روز رشد می کند . خانواده متزلزل خانواده ای که مشکلات را همسران نمی توانند حل کنند و درگیری در فضای خانواده وجود دارد .
آقای سواد کوهی گفتند:زنها چهردسته اند ضعیفه که دائما در اجرایی دستورات شوهر خویش است و دائم تحقیر می شود .ضخیمه که زن سالار است و کاملا بر عکس ضعیفه ها همسرانشان در پی اجرای فرمانهای ایشان هستند .مادر که تمام وجود خویش را وقف فرزند خویش می کند و معشوقه زنی رکه شوهر خویشرابه اوج می رساند و دائم مشوق شوهر خویش است
وی افزودند: ویزگی خانواده متعادل وسالم از نگاه قرآن باتوجه به مفاهیم سوره عصر ایمان و عمل صالح توصیه به حقیقت و صبر می باشد . و طبق فرمایش پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم )بعد از اسلام بالاترین نعمت همسر خوب و شایسته است .

ودرپایان به همسران طلاب هدایایی اهدا شد .

 

موضوعات: اخبار مدرسه
[چهارشنبه 1394-07-22] [ 12:57:00 ب.ظ ]