جلسه اخلاق ویژه اساتید حوزه های علمیه خواهران خمینی شهر در روز 6 دی ماه با هدف تذکر و یادآوری تزکیه نفس و اثر پذیر آن در حوزه رضویه خمینی شهر برگزارشد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محسن عمیق استاد حوزه و دانشگاهو عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان درباره ادب بندگی صحبت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عمیق گفتند:مرحله اول تزکیه، ادب است ومرحله دوم تسلیم است که کهنش همان طاعت پذیری است.و ایمان افراد براساس اطاعتها سنجیده می شود همانطور که درمضمون روایت داریم به اعمال زیاد نگاه نکنید زیرا بعضی افراد از روی عادت از نماز خوششان می آید و این نشانه ایمان زیاد نیست بلکه نشان اصلی ایمان طاعت است.
ایشان در ادامه گفتند: شیطان هم 6000 هزار سال عبادت کرد اما او با طاعتش سنجیده شد و عبادت های او برایش کارساز نبود زیرا خداوند نیازی به عبادت های او نداشت و از او اطاعت می خواست.حضرت ابراهیم (علیه السلام )از خداوند ادب و طاعت در همه عرصه ها می خواهد .
وی در آخر افزودند:درآیه (رب اشرح لی صدری) شرح صدر،باید استرس را کنار بزندو استرس در جایی است که فرد ضعف دارد.( ویسرلی امری) سختی های تدریس را آسان کن تا مسیر باز شود.(واحلل عقده من لسانی) استاد باید بیان شیوا داشته باشد و این را باید از خدا خواست .(یفقهوا قولی)استاد باید حرف فقیهانه و حرف فقیهانه زدن فقط به مطالعه نیست .

 

موضوعات: اخبار مدرسه
[دوشنبه 1394-10-07] [ 02:17:00 ب.ظ ]