به مناسبت میلاد با سعادت امام محمد باقر (علیه السلام)و فرا رسیدن ماه رجب روز شنبه بیست و یکم فروردین ماه جلسه اخلاق ویژه طلاب و کادر،با هدف خود سازی و استفاده مطلوب از ماه رجب در حوزه رضویه برگزار شد.
آیت الله رحیمی نماینده ولایت فقیه، امام جمعه شهرستان خمینی شهر و نویسنده با موضوع ماه رجب ،جاذبه های غیر الهی و خودسازی صحبت کردند.
امام جمعه شهرستان گفتند: هدف از خلقت رسیدن به کمال است و اینکه انسان به مقام خلیفه الهی برسد و برای رسیدن به این هدف باید انسان رنگ خدایی بگیرد و ملکوتی شود و ماه رجب وسیله ای برای رسیدن به این کمال است.
آیت الله رحیمی گفتند:از جاذبه های غیر خدایی ،شیطان است که همه چیز را برای انسان زیبا جلوه می دهد و فقط معصوم (علیه السلام) از باطن آن خبر دارد.که این دشمن بیرونی است و انسان آن را می بیند و مبارزه با آن راحتر است اما نفس هم از جاذبه های غیر خدایی است اما نفس از دشمن درونی است و مبارزه با سخت تراست و همیشه با انسان است.برای همین جهاد با آن جهاد اکبر است.
وی در آخر افزودند:برای مبارزه با نفس و شیطان نیاز به کمک داریم که یکی از آنها هدایت و پیامبران هستند و دیگری تهذیب و خود سازی است که این با دعا و توسل و عبادات و اذکار به وجود می آید که ماه رجب درآن اذکاری تاکید شده است که در هیچ ماهی نیست و زمینه خود سازی را فراهم می کند پس از فرصت های این ماه سعی کنید بهترین استفاده شود.

موضوعات: اخبار مدرسه
[دوشنبه 1395-01-23] [ 08:18:00 ق.ظ ]