به مناسبت میلاد هشتمین امام همام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مراسم جشنی در روز شنبه 23/5/95در سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور طلاب و کادرو عموم مردم با هدف آشنایی با سیره ایشان برگزار شد .
دراین مراسم حجت الاسلام و المسلمین فیاض موسس حوزه علمیه رضویه درباره سیره امام رضا (علیه السلام) مطالبی را بیان نمود.
موسس حوزه علمیه رضویه بیان کرد: از بین ائمه امام رضا (علیه السلام )روایات بیشتری دارد و به طلاب سفارش نمود محور تحقیقات وپایان نامه های خویش را از مباحث مختلف سیره ایشان قرار دهند ازجمله آنها شیوه سیاسی ، اخلاقیات ایشان می باشد که لازم و ضروری است به همه موارد توصیه های اخلاقی آن امام همام مقید باشیم .
وی افزود: یکی از نکات قابل توجه در سیره حضرت اهمیت ایشان به عقل می باشد که در حدیث «دوست هرکس عقل او و دشمنش جهل اوست» یا اینکه« نیمی ازعقل آن است که با مردم خوب معاشرت کنیم ».ایشان علت تاکید امام رضا (علیه السلام) روی عقل را اینگونه بیان کرد که زندگی روزمره ما از روی هوا و هوس نباشد .
آقای فیاض درمورد سیره عملی امام ر رضا (علیه السلام) ضا بیان کرد: که ایشان هرسه روز یکبار یک ختم قرآن داشتند اهل روزه مستحبی و نمازهای مستحبی بودند و….
و درپایان ایشان به اهمیت پیاده کردن سیره حضرت در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد .
پس از سخنرانی مراسم با مدیحه سرایی ،سرود ،اجرای مسابقات ادامه یافت و جلسه با اهدا جوائز به هشت نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه پایان یافت .

موضوعات: اخبار مدرسه
[دوشنبه 1395-05-25] [ 12:49:00 ب.ظ ]