به مناسبت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش مراسم سوگواری در روز عاشورا در سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه برگزار گردید .
درابتدای این مراسم زیارت عاشورا با صدلعن و صد سلام قرائت شد ودرادامه خانم عموچی در بحث عبادالمکرمین و ویژگیهای ایشان ایراد سخن نمود .
خانم عموچی درابتدا سخنرانی خودرا با چند سوال آغاز کرد ازجمله این که آیا ماعباداتی که انجام داده ایم خالصانه بوده است ؟آیا عبادات ماجز ءعبادات مکرمین است ؟چه مسیری طی کنیم که جزءعبادت کنندگان باشیم ؟
ایشان در پاسخ به سولات اول مجلس از ثواب زیارت امام حسین علیه السلام و اینکه زائر امام حسین علیه السلام چه ازراه دور وچه از راه نزدیک مراتب عباد مکرمین برایش نوشته می شود حتی تحمید وتقدیس عبادمکرمین برای زائر ثبت می شود درجات اوصیا و انبیا ی الهی به آنها داده می شود باآنها هم نشین می شود وتمام اعمال آنها مانند حج ،نماز،صدقه و….حتی نیتی که درآنها هست برای انسان تاروز قیامت ثبت می شود .
ایشان درادامه بیان کرد گریه برامام حسین علیه السلام باعث مغفرت گناهان گذشته و آینده خود و خانواده و اقوام و دوستان می شود و تنها راه رسیدن به درجه عباد صالحین و مقام مکرمین سید الشهداءعلیه السلام می باشد .
پس از سخنرانی مراسم روضه خوانی و سینه زنی برگزارشد و درپایان نماز ظهرعاشورابا جماعت خوانده شد و از مهمانان پذیرایی شد .

 

موضوعات: موضوعات تربیتی
[یکشنبه 1395-07-25] [ 11:39:00 ق.ظ ]