داستان انقلاب امام روح الله قصه ماندن و مقاومت سر بازانی است که مصداق آیه چهارم سوره صف شدند .کسانی که خدا آن ها را دوست دارد و چون « بنیان مرصوص» و بناهایی ازسرب ابدیده هستند . حکایت زندگی سر دار حاج محمد علی کاشی ، نمونه پایداری مردانی است که به خاطر آرمان های خود ، تا پای جان مقاومت می کنند و تاوان می دهند. زیرا می دانند راهی که حسین (ع) با سر مبارکش رفت، نمی توان با پای عافیت طلبی پیمود.شهید محمد علی کاشی نمونه یک انسان انقلابی است که تمام هدفش در یک جمله خلاصه می گردد که «تا کفر هست ، مبارزه هست و تا مبارزه هست ، ما هستیم».

مرور خاطرات زیبای شهید آزاده محمد علی کاشی ، به خصوص خاطرات دوران اسارت ، نوع شخصیت منحصر به فرد و والای این شهید بزرگوار را هر چه بیشتر برای ما آشکار می سازد.اسوه هایی که در گمنامی امروز ، سخت محتاج مرام و منش آن ها هستیم.

شاید زمان هایی که بر سر دفاع از آرمان ها از یک غوره سر دمان می شود و از چند تحریم و فشار اقتصادی ، صدای شکوه و گلایه مان گوش آسمان را کر می کند ، مرور داستان آزادگی امثال شهید کاشی در اسارت ،کمی عرق شرم بر جبینما ن بنشاند و صدای طنین این جمله شهید مدام در گوش ما بپیچید که قرار بود« ما پیشقراولان انقلاب و پیشتاز سختی ها» باشیم.

                                                                                                        برگرفته از کتاب بینان مرصوص نوشته سلمان هاشمیان

موضوعات: موضوعات تربیتی
[یکشنبه 1395-08-09] [ 09:28:00 ق.ظ ]