به مناسبت شهادت امام رضاعلیه السلام مراسم سوگواری در روز چهارشنبه 10/9/95 باجمعیتی حدود 400 نفردر سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه برگزار گردید .
درابتدای این مراسم زیارت امام رضا علیه السلام توسط خانم عموچی قرائت شد ودرادامه حاج آقا حاج هاشمی در بحث زیارت امام رئوف و شرایط وآداب آن ایراد سخن نمود .
حاج آقا حاج هاشمی در ابتدای سخنرانی خود درباره جایگاه امام رضا علیه السلام و حقیقت وجودی این امام رئوف سخن گفت و برای تبیین این حقیقت به بیان معارف گنجانده شده در اذن دخول حرم مطهرایشان استناد کرد.
او اذعان داشت اولین سخن اینکه زائر با عبارات اولیه اذن دخول گواهی به حرمت ان مکان شریف و حی بودن امام می دهد بدین گونه که حضرت زائررامی بیند و کلام وی رامی شنود و سپس اذن ورود می گیرد .
درادامه به بیان برخی از آداب زیارت حضرت پرداخت ازجمله اینکه قبل ازرسیدن به حرم مطهر در مسیر ذکر استغفار بهترین اماده سازی برای حضور درمحضر امام علیه السلام است و درزمان زیارت بهترین کارها ذکرصلوات و هدیه به حضرت و ختم قرآن وهدیه به حضرت و نمازجعفرطیار خواندن در حرم که روح انسان را به اوج خود می رساند .
پس از روضه خوانی حاج آقا حاج هاشمی حاج آقا صمدی درباره زندگی توحیدی و بیان ویژگی های آن ایراد سخن نمود .
ایشان زندگی توحیدی را در عمل به حدیث گرانبهای امام رضا علیه السلام در جمع مردم نیشابور مشهوربه حدیث سلسله الذهب تعریف کرد . و علت مشکلات اساسی جامعه اسلامی کنونی را غفلت از این حدیث و عمل نکردن به آن بیان داشت .
پس ازروضه خوانی حاج آقا صمدی خانم جعفری پور در مصیبت حضرت رضا علیه السلام مداحی وسینه زنی کرد .
در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی شد .

موضوعات: موضوعات تربیتی
[شنبه 1395-09-13] [ 10:30:00 ق.ظ ]