به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی روز  سه شنبه بیست و دوم  آبان ماه جلسه اخلاق ویژه طلاب و کادر،با هدف گوشزد کردن اهمیت کتاب خوانی برای طلاب در حوزه رضویه برگزار شد.

آیت الله رحیمی نماینده ولایت فقیه، امام جمعه شهرستان خمینی شهر و نویسنده  با موضوع طلبه و اهمیت کتاب خوانی ،با ذکر مواردی جمع حاضر تشویق به امر کتاب خوانی کرد .

امام جمعه  شهرستان  در شرح موضوع گفت: کتاب فرهنگ گذشته و آینده را پیوند می دهد و درحقیقت تمام نسل ها و عصرها راپیوند می دهد، با کتاب خواندن فهم ،معرفت و شعور انسان بالا می رود .

آیت الله رحیمی درادامه گفت: در اهمیت کناب خوانی همین کفایت می کند که خداوند در قرآن کریم درسوره قلم  می فرماید : «نون  والقلم و ما یسطرون » و طلاب باید علاوه برمطالعه پژوهشگر باشد و صحت مطالب را با تحقیق و پژوهش به دست آورند و علاوه بر یادگیری به دیگران نیز مطالب را انتقال دهد . 

 وی در آخر افزود:شخصی خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم )رسید و گفت چیزی به من یاد دهید که وقتی آن را انجام دادم هم محبوب خدا و محبوب خلق خداشوم ،ثروتم زیاد شود ،عمرم طولانی شود ، هیچ گاه مریض نشوم و با شما محشور شوم . حضرت فرمود :اگر می خواهی محبوب خداشوی از خدابترس ،اگر می خواهی محبوب خلق خداشوی ازمردم قطع امید کن، اگرمیخواهی مالت زیاد شود زیاد صدقه بده ،اگر می خواهی سالم باشی کم بخور  ، اگرمیخواهی عمرت طولانی شود صله رحم کن و اگر میخواهی بامن محشورشوی زیاد سجده کن .

 

موضوعات: اخبار مدرسه
[سه شنبه 1397-08-22] [ 11:33:00 ق.ظ ]