روز سه شنبه23/8/1396  به مناسبت  روز کتاب و کتاب خوانی نشستی با حضور حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا عبّاس رحیمی نویسنده و امام جمعه ی شهرستان  خمینی شهر با موضوع اهمیّت مطالعه در سالن اجتماعات مدرسه رضویّه   از ساعت8 صبح الی  9  برگزار گردید.

حاج آقا رحیمی  سخن خود را با حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) آغاز نمودندکه فرمودند:«وَجَدتُ العلمَ النّاس فی أربَعَه ….. » همه ی علوم در چهار علم خلاصه می شوند :1)خداشناسی،2)نعمت شناسی،3) وظیفه شناسی و 4)آسیب شناسی. سپس ایشان بعد از توضیح  مختصری پیرامون هر مورد، فرمودند: این چهار علم در سایه ی مطالعه به دست می آیند، مطالعه و کتاب خوانی یک اصل است ، جوانی سرمایه ای است که اگر با مطالعه ی مفید طی شود انسان آن را دریافته، شما طلاب گرامی تا جوانید مطالعه کنید و هر کتابی که می خوانید را خلاصه نویسی کنید که  بعدها از این خلاصه نویسی ها به بهترین وجه می توانید جهت تبلیغ دین استفاده کنید از طرفی نوشتن باعث تثبیت مطلب در ذهن می شود.

نویسنده ی محبوب شهرستان همچنین، آداب مطالعه (دماي مکان مطالعه،ساعت و زمان مطالعه،لباس،وضعيت بدن و….) را بیان نموده وفرمودند: جهت رفع خستگی در مطالعه چهار نوع کتاب در اختیار داشته باشید که تعویض کنید و مطالب تکراری باعث خستگیتان نشود. ایشان همچنین حدیثی در مورد اهمیّت و ارزش کتاب خوانی از امام صادق (علیه السّلام) فرمودند که: «کتاب ها بوستان های دانشمندان است». 

ایشان در پایان، علم همراه عمل را مایه ی سعادت انسان معرّفی کرده و با دعای خیری که بدرقه ی طلّاب علوم دینی کردند مکان جدید کتابخانه ی مدرسه را افتتاح نمودند.

موضوعات: موضوعات تربیتی, پژوهشی
[سه شنبه 1396-08-23] [ 12:22:00 ب.ظ ]