به مناسبت میلاد با سعادت امام  زمان (عج الله تعالی شریف ) روز یکشنبه بیست و چهرم اردی بهشت ماه  نشست تربیتی ویژه طلاب و خانواده ایشان ،با هدف اصلاح روابط زوجین و حل شدن مشکلات خانوادگی طلاب و گوشزد کردن اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح  در حوزه  علمیه رضویه خمینی شهر  برگزار شد.

حاج آقا اسحاقیان و حاج آقا فتاحی به صورت سوال و جواب دو نفره جلسه تربیتی را با شور و نشاط برگزار کردند.

کارشناسان تربیت  خانواده گفتند بیشتر مشکلات خانواده های جامعه اسلامی دور بودن از مفاهیم و دستورات دین مبین اسلام است .ریشه اختلافات در دو شاخه اصلی خلاصه می شود که یکی بی تفاوتی و دیگری غرق شدن  مشکلات  دیگران و آن رامشکل خود دانستن است .

آنها افزودند برای حل این مشکل باید به تفاوتهای زن و مرد درخلقت توجه کرد تا بتوان از بروز این مشکلات جلو گیری کنیم . برای مثال مردان بیش از نیمی از نیاز خود را با دیدار برطرف می کنند و لی زنان بیش از هشتاد درصد نیاز خود را از شنیداری تامین می کنند .و  با توجه به همین دو تفاوت  از بروز بسیاری  از مشکلات جلوگیری می کنیم .

ایشان در مورد ارتباط خاص زوجین نکاتی را گوشزد کردند که ازجمله رعایت تفاوتهای جنسیتی  ازمهمترین این نکات بود .

آنها در ادامه با نمایش زنجیره ای از افراد به مخاطبان انواع خانواده ها را از نظر نفوذ دیگران درحریم خانواده به سه دسته تقسیم کردند : حریم باز ،حریم کاملا بسته و حریم نسبتا باز با مدیرت همسران که بهتریت آنها نوع سوم است .

مشاوران خانواده درپایان بحث شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را به جمع حاضران تذکر دادند .

 

موضوعات: موضوعات تربیتی
[دوشنبه 1396-02-25] [ 11:05:00 ق.ظ ]