جلسه اخلاق ماهانه ویژه اساتید در روز پنج شنبه 31/1/96در سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور  اساتید و کادرهمه مدارس علمیه خمینی شهر  با هدف  همت گماشتن اساتید وکادر مدارس برخودسازی  خویش و  غافل نماندن از تربیت خود و نقش به سزای آن در تربیت دیگران برگزار شد.

 

    دراین مراسم  حجت الاسلام و المسلمین حاج هاشمی استاد اخلاق حوزه های علمیه مطالبی را از اولین فرازهای دعای مکارم   الاخلاق امام زین العابدین (علیه السلام )بیان نمود.

استاد اخلاق با بررسی فرازهای این دعای شریف اهمیت دقت در مضامین او الفاظی که دراین دعای شریف به کاررفته است را از وظایف استادان حوزه های علمیه برشمرد و گام اول  در دریافت معنویت این دعای شریف و تنفس در فضای معرفتی این دعا را  دقت و بررسی در الفاظ آن بیان کرد .گام دوم را مقایسه الفاظ با یکدیگر که برای ایمان لفظ اکمل ،برای نیت لفظ احسن ،و برای یقین افضل در عبارات دعا به کاررفته است هریک نشانه ای را دربردارد که با بررسی روایات معصومین ( سلام الله علیهم )باهمین الفاظ می توان به عمق مفاهیم به کاررفته دراین دعای شریف  دست یافت .

ایشان درادامه توسل به  امام حسین (علیه السلام )را به حاضران  برای پیمودن به سرعت در سیر الی الله توصیه نمودند و حسن ختام جلسه ذکر مصیبت حضرت علی اکبر( سلام الله علیه) رانمودند . .

 

 

  

موضوعات: موضوعات تربیتی
[شنبه 1396-02-02] [ 11:09:00 ق.ظ ]