پژوهش رموزی دارد که آگاهی از آنان باعث تولید یک اثر علمی مفید می شود و خلاصه ی آن رموز عبارت است از:1:نظم ورعایت زمان بندی در مراحل پژوهش وانجام بهنگام آن،2:شناخت منابع پژوهشی و کارکردهای آن،3:مسأله شناس ،4: آشنایی با فرایند تحقیق و دانستن روش های یافتن آن ها(منابع چندرسانه ای:لوح های فشرده،نرم افزارها،نوارهای صوتی-تصویری واینترنتی ومنابع مکتوب:کتاب ها،مقالات،پایان نامه ها،اسناد،یادداشت ها،لوح،تابلوها ومانند آن هستند)محقق باید منابع مرجع وعادی را از هم تمیز دهد،5:آگاهی از نحوه ی استفاده از دایره المعارف ها وفرهنگ نامه ها5:همّت گماشتن به جمع آوری ،دسته بندی وتنظیم منابع،6:غفلت نکردن ازتجربه های شخصی خود،صاحب نظران،مراجعه به کتاب خانه هاوشبکه های اینترنتی واطّلاعاتی و مراجعه به کتاب شناسی هابرای تقویّت یافته های پژوهشی،7:آشنایی با مطالعه اجمالی،عبارت خوانی،تندخوانی ومطالعه ی انتخابی را در دستور کار خود قرار دادن ودقیق خوانی منابع با علامت گذاری وحاشیه وخلاصه نویسی،8:آشنایی کامل با سابقه وپیشینه ی مسأله ی خود،9:دنبال کردن روش عقلی یا شهودی به صورت توصیفی-تبیینی یا تحلیلی در روش کتاب خانه ای،10:استفاده از روش های ارجاع دهی ومهارت مستندسازی وارائه ی گزارشی زیبا با رعایت علائم ویرایشی و مهارت های تدوین.

موضوعات: موضوعات تربیتی
[یکشنبه 1396-03-28] [ 11:34:00 ق.ظ ]