چشمه سار عشق (حوزه علميه رضويه)
باچشمه سار عشق زندگي زيباست اگر صرف خواندن نباشد






  • امروز: 212
  • دیروز: 29
  • 7 روز قبل: 216
  • 1 ماه قبل: 667
  • کل بازدیدها: 124821




  • جستجو





    با سلامٍ دوست عزيز ازاين كه از وبلاگ ما ديدن كرديد متشكريم و از شما مي خواهيم نظرات خوديامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيدوباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

     
      خواص انگور ،زیتون،خرما ...

    غذا شناسان و دانشمندان بزرگی که سالیان دراز از عمر خود را درباره مطالعه خواص گوناگون میوه ها صرف کرده اند می گویند:کمتر میوه ای است که برای بدن انسان از نظر غذایی به اندازه این سه میوه مفید و موثر باشد.آنها می گویند: روغن زیتون برای تولید سوخت بدن ارزش بسیار فروان دارد کالری حرارتی آن بسیار است و از این جهت یک نیروبخش است.در خرما ،کلسیم وجود دارد که عامل اصلی استحکام استخوانها است و نیز فسفر وجود دارد که از عناصر اصلی تشکیل دهنده مغز و مانع ضعف اعصاب می باشد.دانشمندان در خرما سیزده ماده حیاتی و پنج نوع ویتامین کشف کرده اند.اما در مورد انگور :به قدری عوامل موثر دارد که می توان گفت یک داروخانه طبیعی است و غذای کامل محسوب می شود.انگور دو برابر گوشت در بدن ایجاد حرارت می کند .ضدسم است و برای تصفیه خون ،دفع رومانیسم ،نقرس وزیادی اوره خون اثر درمانی مسلمی دارد.
    دستورات طب و بهداشت از نظر اسلام،ص 34

    موضوعات: پزشکی, تغذیه سالم
    [دوشنبه 1394-12-24] [ 11:23:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سرکه در کلام امام رضا(علیه السلام) ...


    یکی از مشتقات انگور سرکه است که برای آن هم خواص درمانی بسیار زیادی نقل شده است. در میان توصیه های امام رضا (علیه السلام) سفارش‌های ارزشمندی وجود دارد که شایسته توجه است.

    * امام ((علیه السلام) ) توصیه می‌کند که خوب است انسان غذا را با سرکه شروع کند. محمد بن علی همدانی گوید: مردی در خراسان خدمت امام رضا (علیه‌السلام) بود. غذایی برای آن حضرت آوردند که با آن سرکه و نمک بود. آن حضرت آغاز غذا را با سرکه شروع کردند، آن مرد گفت: قربانت گردم، شما به ماها امر کردید با نمک شروع کنیم! آن حضرت فرمودند: این مثل آن است، به درستی که سرکه ذهن را قوی و عقل را زیاد می‌کند. (طب و درمان، ص 140)

    * و در سخنی دیگر می‌فرمایند: کسانی که نمی‌خواهند گوش‌هایشان سست و فرو آویخته باشد یا اینکه از افتادن و بزرگ شدن لوزه‌های خود بیمناک هستند، بهتر است هر وقت که شیرینی می‌خورند، به دنبالش اندکی سرکه غرغره کنند.

    * و همچنین در بیان اهمیت این ماده مفید می‌فرمایند: شخص مسافر لازم است در حین مسافرت آب غوره و آب سرکه و زیتون خام بخورد.

    * و در حدیثی دیگر امام رضا ((علیه السلام) ) سرکه را برای صفرا مفید دانسته می‌فرماید: نعم الادام الخل؛ یکسرالمرّة و یحیی القلب: نیکو نان‌خورشی است سرکه: صفرا را می‌شکند و دل را زنده می‌سازد.

    * و همچنین می‌فرماید: بهترین خورش سرکه است و هر خانه‌ای که در آن سرکه باشد اهل آن خانه بی‌نیاز هستند. (عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 30)


    موضوعات: پزشکی, تغذیه سالم
    [پنجشنبه 1394-06-05] [ 09:23:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      توصیه های امام رضا در زمینه پوست وموی زیبا ...

    مواد خوراکی و نوع تغذیه آدمی می‌تواند تأثیر مستقیمی روی بدن داشته باشد. دانش روز ثابت کرده است که داشتن عادت‌های غذایی مناسب می‌تواند ما را برای داشتن پوستی سالم و بانشاط یاری رساند.

    امروزه در کنار راه‌های متعدد برای رفع چروک پوست راه‌حل‌های طبیعی برای این کار هم پیشنهاد می‌شود. از میان توصیه‌های پزشکی امام رضا علیه‌السلام که در فرصت‌های مختلف بیان کرده‌اند می‌توان به برخی از این راه‌حل‌ها دست یافت.

    ایجاد چین و چروک صورت تا حدودی احساس نشاط را از بین برده و باعث می‌شود افراد اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده و احساس پیری کنند. برخی راه‌های طبیعی برای رهایی از این مشکل وجود دارد. امام رضا علیه‌السلام در فرصت‌های مختلفی که برای ایشان پیش آمد؛ ضمن ذکر برخی خواص خوراکی‌ها و تأثیر آن‌ها بر روی پوست بدن توصیه‌های ارزشمندی در این زمینه داشته‌اند. امام هشتم (علیه السلام) در دستورالعملی جالب در باره داشتن مو و صورت زیبا می‌فرمایند:

    * استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ و ماساژ دادن پوست با آن به علت مواد موجود در آن برای نرمی و لطافت پوست سفارش شده است اما در خوردن این ماده غذایی باید حساب‌شده عمل کرد چرا که برای پوست تأثیر معکوس دارد. امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: خوردن همیشگی تخم‌مرغ، سبب پیدایش کنجدک (کک مک) در صورت می‌شود. (بحارالانوار: ج 62 ص 321، طب الامام الرضا (علیه‌السلام): ص 62)

    موضوعات: پزشکی
    [دوشنبه 1394-06-02] [ 11:28:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سلامت باشید. ...

    خواص روی

    تاخیر در بهبود جراحات انسان ،تاخیر در بلوغ جنسی و عقب افتادگی رشد و ضعف سیستم ایمنی ،به کمبود zn مربوط است.در ایران ومصر کمبودzn مفصلا مطالعه شده است و دلیل آن مصرف رژیم حاوی مقدار زیاد آرد گندم و مقدار کم پروتئین حیوانی بوده است ،علاوه بر آن مقدار zn در آب و خاک ایران  پایین است در صورتی که یکی از عوامل موثر روی میزان zn غذاها به zn آبی بستگی دارد که برای تهیه آن نگهداری می شود به علاوه ظروفی هم که غذا در آن ها تهیه و نگهداری می شود مهم است.

    منابغ غذایی روی zn

    روی در همه غذاها به جز میوه ها وبا مقادیر متفاوت وجود دارد. ولی منابع غنی از آن غذاهای در یایی و انواع گوشت ها  می باشد.حبوبات و غلات هم مقدار زیادی روی دارند با این وجود تا 80% از روی در غلات کامل (با سبوس) می توان ضمن آسیاب کردن از بین برد.

    علائم کمبود روی

    1.کم هوشی و اختلالات و عقب ماندگی رشدجسمی 2.پوست رنگ پریده یا متمایل به خاکی  رنگ با زمینه دو رنگ3.حساسیت و عدم مقاومت در برابر عفونت به علت ضعف سیستم ایمنی4. عادت به خاک خوردن 5.کاهش حس ذائقه و بی اشتهایی که خود می تواند ضعف سیستم ایمنی

    موضوعات: اخبار مدرسه, پزشکی
    [شنبه 1393-02-06] [ 08:28:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      تاثیر عقیق بر بدن ...

    در کتب فارسی  چنین آمده که اگر کشته عقیق را با آب یا شربت  سیب حل کرده و استفاده نمایید برای جنون،نکیسر خونریزی معده ودل و لخته شدن خون، کثرت حیض، بیماری های طحال و بسیاری بیماری های دیگر مفید بوده و درمان  می سارزد. سرمه عقیق ،بینایی را تقویت و چشم ها را درخشان می شپسازد.

    برای خونریزی لثه بسیار مفید است و دندان ها را محکم می سازد.اگر معده  شما ضعیف است از عقیق استفاده نکنید یا اینکه به همراه آن مقداری مرجان هم مصرف کنید.

    موضوعات: اخبار مدرسه, پزشکی
    [پنجشنبه 1393-02-04] [ 12:41:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      اشک و خواص آن ...

    اشک و خواص آن

    اشک خاصیت ضدباکتری طبیعی دارد. در اشک ماده ای وجود دارد که می تواند ۹۰ تا ۹۵درصد باکتری باقی مانده روی صفحه کلید رایانه، دستگیره ها و … را در عرض ۵ دقیقه از بین ببرد. اشک حاوی ۲۴ درصد پروتئین به نام «آلبومین» است که در تنظیم کردن سیستم متابولیک بدن موثر است.اشک بهبود دهنده خلق و خو می باشد

    اشک، سموم بدن را دفع می کند. گریه، هورمون های مربوط به استرس را از بدن خارج می کند، علاوه بر آن با رفع استرس در پیش گیری از بیماری هایی مانند فشارخون بالا که بر اثر استرس به وجود می آید، موثر است.گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن میشود. گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای کنار آمدن با درد، استرس و اندوه است
    .

    ]–>
    “color: #6b6767;">
    or: #6b6767;” lang="FA">هنگامی که ما دچار استرس هیجانی می شویم، مغز وبدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمونهای خاصی میکند. گریه کردن کمک میکند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنها نیست از بدن حذف گردند.                       

    اشکهای احساسی در واقع مواد سمی ای که در پی استرس هیجانی در خون تجمع می یابند را از بدن دفع میکند.اشکهای احساسی سطح منگنز بدن را کاهش میدهند. این مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم میگذارد. غلظت منگنز اشک احساسی ۳۰ برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.

    منبع : مجله نیک صالحی



    :: موضوعات مرتبط:
    اطلاعات عمومی، زیست

    موضوعات: اخبار مدرسه, پزشکی
    [یکشنبه 1392-08-26] [ 09:11:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شفابخش هاي اسلامي ...

     ادامه بحث خودمون بدقولي كرديم ديرمطلبمون رو آورديم ولي آمديم …

      قرارشد در مورد شفابخش هاي اسلامي صحبت كنيم و ما بحث خودمونو از حجامت آغاز ميكنيم چون به انجام حجامت در اين ماه توصيه شده است .

        حجامت مواد مضر ،عفونت ها و خون كثيف وهمچنين رسوبات معدني را از عروق خارج ميكند .خالق هستي در بدن فيلترهايي قرار داده است كه يكي از آنها ميان دو كتف در محل تجمع خون هاي سوخته ميباشد حجامت اين خون ها وكثافات شان را ازمويرگ ها خارج ميكند وبه نوعي پالايش و تصفيه خون راانجام ميدهد.

     

    اهميت حجامت در روايات

       در روايات زيادي اهميت و فوايد حجامت ذكر شده است  و ما بخاطر طولاني نشدن بحث و اينكه شما دوست عزيز به روايات سري بزني فقط به ذكر دو نمونه مي پردازيم .

    پيامبر اكرم ص فرمودند :"دردها سه تاست ودواي آنها نيز سه تا .دردها خون است ،صفراست و بلغم واما دواي آنها …دواي خون حجامت است دواي بلغم حمام است ودواي صفرا ملين هاست ."(بحارالانوار ج151 ص 126)

    امام صادق ع فرمودند :"حجامت در سر شفا ودواي هفت درد است ديوانگي ،دندان درد،جذام،برص،سستي حواس،تاريكي وضعف بينايي ودر نهايت سردرد.(كتاب خدايا چه بخورم از زبيده خدايي ص252 رمز الصحه ص 38)

     

    حجامت براي چه بيماريهايي مفيد است ؟

      در روايات بالا به چند مورد از درمانهاي كه با حجامت صورت ميگيرد اشاره شد بدون تكرار مكررات علاوه بر موارد اشاره شده حجامت در درمان بيماري هاي زير نيز كاربرد دارد

    آ.جوش هاي ريز پوستي ب.خارش پوست ج.مورمور شدن پوست د. درمان عفونت هاي ويروسي و ميكروبي خوني .


    ***نكته ***

    حجامت براي افراد بايد تحت نظر پزشك صورت گيرد تا نكات مربوط به شرايط جسمي وسني آنها بررسي شودتا تشخيص داده شود كه  متناسب با بيماري حجامت بايد در كدام قسمت بدن صورت بگيرد .

     

    آدا ب حجامت

    درهر كار ادبي لازم است  وآدابي واما آداب حجامت اول.صدقه دادن حجامت شونده دوم .باوضو بودن او. سوم قرائت آيت  الكرسي قبل از آن .چهارم .خواندن دعاي حجامت توسط حجامت دهنده …

     

    دوست عزيز اگر ميخواهي اطلاعات بيشتري كسب كني به كتا ب قانون حجامت محمد ابراهيم زاده وكتاب حليه المتقين وهمچنين كتابهاي مؤسسه تحقيقات حجامت ايران مراجعه كن.

    با ما همراه باشيد در هفته بعدي ….

     

     

    موضوعات: پزشکی
    [دوشنبه 1392-02-23] [ 10:11:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      شفا بخش هاي اسلامي ...

        

                                                                     

     

    دراين عصر بخاطر تكنولوژي در درمان بيماري ها اكثرا سراغ درمان هاي علمي وشيميايي ميرويم و كمتر كسي است كه سراغ طب سنتي اسلامي برود .اما به علت رهگشانبودن درمانهاي امروزي در بسياري از بيماري ها وبخاطرعوارض داروهاي شيميايي پزشكان طب سنتي سعي در رواج دادن اين علم دارند .

    دراين نوشته سعي شده است چند روش درماني مورد استفاده در طب سنتي به شمادوست عزيز معرفي گردد.كه آن را بطور مفصل و پيوسته هفته اي بيان خواهيم كرد براي بدست آوردن اطلاعات كامل به لينك هاي بعدي ما سري بزنيد. (با ما باشيد.)

    پنج روش شفابخش

    1 - حجامت 2- زالوتراپي 3- ماساژدرماني 4- بادكش درماني5- شوك درماني

    انشاالله ورود به بحث از فردا آغازميگردد… .

    موضوعات: پزشکی
    [جمعه 1392-02-20] [ 08:55:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت