چشمه سار عشق (حوزه علميه رضويه)
باچشمه سار عشق زندگي زيباست اگر صرف خواندن نباشد






  • امروز: 73
  • دیروز: 66
  • 7 روز قبل: 436
  • 1 ماه قبل: 923
  • کل بازدیدها: 125101




  • جستجو





    با سلامٍ دوست عزيز ازاين كه از وبلاگ ما ديدن كرديد متشكريم و از شما مي خواهيم نظرات خوديامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيدوباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

     
      درد دل ...

    دروغ گفته ام از دوریت شکست دلم

    ترک نخورده وانگار آهن است دلم

    میان سینه دلم بی تو مرده ، سنگ شده

    بیا که سخت شبیه لحد شده است دلم

    موضوعات: بدون موضوع
    [چهارشنبه 1394-04-03] [ 09:59:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اعتکاف ...

    اعتکاف: ماندن درمسجد برای عبادت خداوند باشرایطی

    شرایط اعتکاف:

    1-معتکف بالغ وعاقل باشد.2- به قصد قربت واخلاص معتکف شود. 3- مدت آن ازسه روز کمتر نباشد 4- درمسجد معتکف شود.5- از مسجد خارج نشود 6- روزها راروزه بگیرد.7- برای اعتکاف اجازه بگیرد.

     

    التماس دعا

    موضوعات: بدون موضوع
    [چهارشنبه 1394-02-09] [ 11:04:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بررّسی معانی واژه جهل درقرآن ...


    چکیده:
    درقرآن،مشتقّات مختلف جهل مانندجهالت،جاهل وجاهلیّت،یجهلون وتجهلون قریب به بیست باردرسورمختلف به کاررفته است که میان مفسرّین درمعنای آن اختلاف نظر وجوددارد. واژه ی جهل درمیان عرب به ویژه فارسی زبانان تحریف معنوی شده است وبیشتر،آن رامترادف نادانی ومتضّادعلم می دانند ولی آنچه ازتتبّع این واژه ومشتقّاتش دراصول لغت وزبان عربی برِ می آیدآن است که: این معنای محدودوتنگ برای واژه جهل،اصطلاح جدیدی است که دراثرنقل وترجمه ی فلسفه یونانی به عربی درمیان مسلمانان پدیدآمده است . جهل دراصل لغت دربرابرحکمت وتعقّل واندیشه قرارمی گیردوباآنهاتقابل دارد(نه باعلم)ازاینروتقریبامعنای سفاهت(نابخردی)وعمل سفیهانه (کارنابخردانه واحمقانه)رامی رساندآنگاه که ازروی خشم وحماقت وعدم بصیرت وآگاهی سرمی زند.بنابراین معنای جهالت آن است که بدون حکمت واندیشه وتأمّل کاری کنیدکه این امرمعمولامستلزم نرسیدن به واقع وحقیقت است درنتیجه ماده “جهل» در عربي به معناي پرخاشگري ، شدت در عمل ، ستم كردن به ديگران ، عدم بردباري و …یعنی به عنوان رذیله ی اخلاقی معنا شده است و اين معاني باناداني فرق داردچراکه عمل بدون علم مؤاخذه وتوبیخی دربرندارددرحالی که درقرآن اکثرمواردکه واژه ی جهل به کاربرده شده همراه با توبیخ است.

    کلیدواژه:جهل،جهاله،نادانی،

    ادامه »

    موضوعات: بدون موضوع, پژوهشی
    [سه شنبه 1393-10-09] [ 10:05:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سیزده آبان ...


    تسخیر لانه ی جاسوسی
    روز مبارزه با استكبار جهانی 13 آبان 1358


    مقدمه

    با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه ها باریدن گرفت. شیطان بزرگ با دخالت های آشكار و پنهان سعی در ایجاد جریان های انحرافی د رنهضت داشت و تا آن كه بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاك فرزندان دلیر امت جوانه زد و در قلب خزان در 13 آبان سال 1358، به شكوفه نشست. گروهی از پاك ترین و آگاه ترن فرزندان امام با رهنمود ولایت امر، اسماعیل وار با عزم شهادت ابراهیم گونه تبر را نه بر شانه، كه بر فرق « بت اعظم» كوبیدند.

    دانشجویان پیرو خط امام شیشه ی عمر « دیو كاخ سفید» « غول امریكا» را بر سنگ اراده ی الهی كوبیده و لانه ی جاسوسی امریكا را فتح كرده و حماسه ی عظیمی را می آفرینند كه امامقدس سره آن را به حق « انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول می نامند و فریاد بر می آورند: (1)

    « شما می بینید كه الان مركز فساد امریكا را جوان ها رفته اند، گرفته اند و امریكایی ها هم كه در آن جا بودند، گرفتند و آن لانه ی فساد را به دست آوردند و امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند و جوان ها، مطمئن باشند كه امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.»

    سفارت خانه های امریكا كانون های اصلی جاسوسی سازمان سیا در كشورهای خارجی هستند. آشنایی با شیوه ی جاسوسی این سفارت خانه ها در كشورهای جهان بسیار درخور توجه است. سازمان سیا از بدو به وجود آمدن خود در 1974، دارای سه واحد مستقل بوده است. این سه واحد عبارتند از:

    1. سرویس جمع آوری اطلاعات خارجی.

    2. سرویس عملیات جاسوسی و ضدّ اطلاعاتی.

    3. سرویس مداخلات مخفی در كشورهای خارجی.

    تأسیس دو سرویس اول رسماً در كنگره ی امریكا به هنگام بررسی طرح تأسیس سازمان سیا مورد تأیید و تصویب قرار گرفت، امّا سرویس سوم همواره مخفی ماند و به طور نامریی و غیر رسمی در كشورهای خارجی به كار خود ادامه داد. تمام آشوب ها و كودتاهای امریكایی در كشورهای خارجی كه با تلاش مأمورین سفارت خانه های امریكا صورت می گیرد، بدون استثنا توسط اداره ی مزبور رهبری می شود. مأموران سیا در كشورهای خارجی معمولاً در پوشش دیپلماتیك فعالیت دارند. اینان مسؤولیت نفوذ در احزاب سیاسی، گروه های دانشجویی، اتحادیه های كارگری، وسایل ارتباط جمعی، مراكز اداری و نظامی را عهده دار هستند و آنقدر كه مأموران سیا سعی می كنند در ارتش این كشورها نفوذ كنند، وابستگان نظامی امریكا در سفارت خانه ها از چنین وظیفه ای برخوردار نیستند!

    صفحات: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9 · 10 · 11

    موضوعات: بدون موضوع, اخبار مدرسه
    [سه شنبه 1393-08-13] [ 07:39:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      اربعین حسینی ...




    بنازم آنکه دایم گفتگوی کربلا دارد

    دلی چون جابر اندر جستجوی کربلا دارد

    به یاد کاروان اربعینی با گریه می گوید

    همی بوسم خاکی را که بوی کربلا دارد . . .

    موضوعات: بدون موضوع
    [پنجشنبه 1392-09-28] [ 10:33:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      مبعث سرآغاز سعادت بشری مبارک باد. ...


    عید مبعث

    آن روز که در غار حرا ندا بر پیامبر (ص)آمد که بخوان ؛ رسالت نبوی با پیام خروج انسان از ظلمات و حرکت به سوی نور اغاز شد .

    بعثت پیامبر اکرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک ؛ بی عدالتی ؛ تبعیض ؛ جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید ؛ معنویت ؛ عدالت و کرامت حرکت کند

    مبعث نبوی با نهضت معنوی شروع شد و انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد .این تحول روحی ؛ مردم مادی بت پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی کرد و از کردار زشت برحذر ساخت و به نیکویی دعوت نمود . پیامبر (ص) پیروان خود را به این منقبت ستود که شما بهترین امت من هستید و می توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید .

    ادامه »

    موضوعات: بدون موضوع
    [پنجشنبه 1392-03-16] [ 11:31:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ما تا آخرا يستاده ا يم ...


    به امر رهبر در سال حماسه سیاسی ، حماسه می آفرینیم.

    با شرکت در این انتخابات سیلی محکم و مشت پولادینی به دشمن خود می زنم.

    با هر رای در سرنوشت کشورم شرکت می کنم و  تیری به قلب دشمن ميزنم .                                      
                                                                 ما تا آخر ایستاده ایم…..

     

    موضوعات: بدون موضوع, اخبار مدرسه
    [چهارشنبه 1392-03-01] [ 12:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      فرق غنا با موسیقی ...


    امام زمان علیه السلام
    «واما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجت الله علیهم »
    در حوادثی که پیش می آید، به کسانی مراجعه کنید که حدیث ما را نقل می کنند، بدرستیکه آنها حجت من برشما و من حجت خداوند بر آنها هستم.
    ________________________________________
    سوال: با توجه به ترویج موسیقی از طرف بعضی مراکز فرهنگی، برخی می گویند: غنا حرام است و موسیقی اشکال ندارد، لطفا فرق بین غنا و موسیقی را بیان فرمائید و برخی می گویند: موسیقی اصیل و سنتی اشکال ندارد لطفا نظرتان را بفرمایید.
    حضرت آیةالله خامنه ای :
    غنا ،خوانندگی مطرب وملهی (لهوی)متناسب با مجالس عیش و نوش است و موسیقی نوازندگی با همان اوصاف است و در حکم با هم فرقی ندارند و هر دو حرام است.
    موسیقی را اگر به همان معنای غنا و آوازها و سازها و بکار گرفتن آنها بدانیم، فراگرفتن موسیقی که از قدیم الایام بین اهل لهو و بزم متداول بود و در کشورها و مناطق مختلف انواعی از آن بکار برده می شده و می شود همه حرام است
    حضرت آیةالله تبریزی:
    غنا(آوازه خوانی مناسب مجالس خوشگذرانی که در مضمون باطل باشد) و گوش دادن به آن حرام است و بنا بر احتیاط واجب باید از مطلق خواندنی که با ترجیح صوت(چهچه) است ولو در مضمون باطل نباشد اجتناب نمود و نیز گوش دادن به آن حرام است. موسیقی ای که مناسب خوشگذرانی باشد حرام است و بین انواع آن فرقی نیست چه سنتی باشد یا غیر آن.
    حضرت آیةالله فاضل لنکرانی:
    غنا آوازی است که در آن صدا را درگلو می گردانند که به زبان عرفی چهچهه می گویند و طرب انگیز هم باشد ومناسب مجالس لهو و لعب هم باشد که این حرام است و موسیقی به یک تعریف، ترکیب اصوات است به نحوی که خوش آیند باشد. لذا اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد.
    حضرت آیةالله مکارم شیرازی:
    کلیه صدا ها و آهنگ ها مناسب مجالس لهو و فساد، حرام است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود.

    حضرت آیةالله صافی گلپایگانی:
    غنا عبارت از آوازی است که مشتمل بر ترجیح و صوت و طرب انگیز و مناسب با مجالس طرب باشد و موسیقی گاه بر غنا و گاه بر آلات مختلف موسیقی مانند تار، سنتور، دف و غیره اطلاق می شود.
    موسیقی را اگر به همان معنای غنا و آوازها و سازها و بکار گرفتن آنها بدانیم، فراگرفتن موسیقی که از قدیم الایام بین اهل لهو و بزم متداول بود و در کشورها و مناطق مختلف انواعی از آن بکار برده می شده و می شود همه حرام است.

    موضوعات: بدون موضوع
    [سه شنبه 1392-02-10] [ 10:21:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت