به مناسبت بزرگداشت ایام عید غدیر و اعلام عمومی ولایت امیرالمونین علی بن  ابی طالب (علیه السلام) مراسم جشنی در روز  یکشنبه 19/6/96در سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور طلاب و کادرو عموم مردم  با هدف آشنایی با اهمیت عید غدیر برگزار شد .

    دراین مراسم  سید مهدی ابطحی  رئیس تشکل های قرآنی شهرستان خمینی شهر درباره چگونگی تعیین خلیفه بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم )و تعیین عاقلانه وحکیمانه امیر المونین علی بن  ابی طالب (علیه السلام)  ازنگاه شیعه مطالبی را بیان نمود.

    آقای ابطحی  بیان کرد: از بین خطبه های نهج البلاغه امام علی (علیه السلام )بعضی گله مندی ها ایشان از دوستان و شیعیان خویش می باشد که از نحوه عملکرد ناشایست دوستان خویش اظهار ناراحتی می کند و ما به عنوان شیعه حضرت سعی  کنیم رفتارهای ناشایاست خود را اصلاح کنیم .

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه در تعین خلافت بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) پرسش از نحوه تعیین خلیفه می باشد که در پاسخ این سوال  ده جواب داده می شود .اول تشکیل سقیفه دوم خلیفه قبل سوم شورای شش نفره  چهارم عموم مردم   پنجم حکمیت ششم صلح نامه هفتم موروثی هشتم کودتا و قیام نهم جنگ و خونریزی دهم تعین خلیفه الهی از طریق نصب الهی که خلیفه باید دارای علم و عمل باشد .که خلیفه علم خویش را از  منبع الهی الهی می گیرد و در عمل دارای عصمت  است .

    آقایابطحی  درمورد  تعین خلیفه الهی بیان کرد: که  خداوند که برای کوچکتریناعمال ما برنامه دارد محال است برای تعیین خلیفه برنامه ای خاص نداشته باشد و با حکمت الهی ناسازگاراست و برخلاف موازین عقل است که برنامه ای از قبل تعیین نشده باشد .

    و درپایان ایشان به تعیین خلیفه درزمان غیبت  با همان دو شاخص علم و عمل مطالبی را ایراد نمود .درزمان غیبت علم می شود مظهر فقاهت و عمل می شود مظهر عدالت که در ولی فقیه این دو شاخص مبرز است .

پس از سخنرانی مراسم با مدیحه سرایی ،سرود  ادامه یافت .

 

 

 

 

 

موضوعات: موضوعات تربیتی
[دوشنبه 1396-06-20] [ 01:30:00 ب.ظ ]