به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام  مراسم  جشنی در روز سه شنبه  31/2/98 در سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه ویژه طلاب ، اساتید و کادرو همسرانشان   برگزار گردید .

درابتدای این مراسم دعای مجیر توسط  آقای جوادی فر    قرائت شد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین محسن عموچی مشاورخانواده  با موضوع  دعای جوشن کبیر و نقش آن در نشاط خانواده  صحبت کرد.

  مشاور خانواده بیان کرد: دعا برای انسان دو فایده دارد یکی انس با خداوند و آرامش روحی و دیگر ی سازندگی روحی  دعا برای خواننده دعا می باشد . یکی ااز دعاهای ی که سازندگی روحی برای افراد ایجاد می کند دعای جوشن کبیر می باشد و از جمله اسامی خداوند  در این دعای شریف «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح »میباشد خداوندی که زیبایی ها را جار می زند و زشتی ها را می پوشاند .

وی در ادامه افزود :نشاط را می توان در سه حیطه بررسی کرد :فردی ،خانوادگی و اجتماعی در بعد فردی یامن اظهر الجمیل  این است که زیبایی های شخصیت را ببینیم امامغرور نشویم و ستر القبیح عیب های خود را بدانیم  اما نا امید نشویم  عیب های یکدیگرا رو در رو بگوییم نه پشت سر  شخص مقابل که  نه اینکه هیچ اصلاح به دنبال ندارد و ثمرهای   جز گناه  در  بیان آن نیست .

حا ج آقا عموچی در ادامه به بعد خانوادگی پرداخت که در این مرحله نیز باید زیبایی های اعضای خانواده را ببینیم و زشتی های همسر و فرزندانمان را بپوشانیم و در بعد اجتماعی نیز قوانین الهی به صورتی است که خداوند  نسبت به مخلوقات خویش غیوراست اگر عیب مومنین فاش گردد خداوند در دنیا و آخرت  شخص فاش کننده زشتی های جامعه مونین را عذاب  می کند .

مشاوره خانوداده در ادامه یا فارج الهم بودن را اینگونه توصیف کرد که اگرشما فارج الهم مونین باشی تمام ذرات عالم هستی  فارج الهم تو هستند .  ولی اگر خلق الهم باشی عالم هستی نیز نسبت به تو  همان گونه است .و درپایان سخن خود  رتههای رسیدن به آرامش را یکی تدبیر در همه امور زندگی و داشتن برمامه ریزی و چشم انداز برای آینده نزدیک و دور و دیگری رضایت به تقدیر  بیان نمود .

 و در ادامه آقای جوادی فر  در مدح امام حسن مجتبی (علیه السلام  )اشعاری را خواند و پس از آن    از جمع حاضر پذیرایی شد .

موضوعات: موضوعات تربیتی
[چهارشنبه 1398-03-01] [ 11:13:00 ق.ظ ]