جلسه اخلاق ماهانه ویژه اساتید در روز پنج شنبه 20/10/97 در سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور  اساتید و کادرهمه مدارس علمیه خمینی شهر  با هدف  همت گماشتن اساتید وکادر مدارس برخودسازی  خویش و  غافل نماندن از تربیت خود و نقش به سزای آن در تربیت دیگران برگزار شد .

    دراین مراسم  حجت الاسلام و المسلمین  عزت الله حاج هاشمی« استاد اخلاق حوزه های علمیه» مطالبی را از فراز(و متعنی بهدی صالح لا استبدال به و طرقه حق لا ازیغ عنها و نیه رشد لا اشک  فیها )دعای مکارم  الاخلاق امام زین العابدین (علیه السلام )بیان نمود.

استاد اخلاق با بررسی فرازمذکور  این دعای شریف اذعان داشت هیچ موجودی دغدغه رزق ش را ندارد چون می داند خداوند می دهدد اما یک سری از چزها را باید بخواهی و تادرمقام اضطرار واقع شوی داده نمی شود . و هدایت

وی افزود :معرفت راهبردی هدایت به معنای عام می شود خداوند رحمت خاص خود راشامل حال کسی می کند که معرفت راهبردی را برای خود جدی بگیرد منظور از هدایت صلح هدایت شایسته است و خداوند دو دسته هدایت دارد هدایتی که خداوند عنایت می کند شان رحمانی است و هدایتی که خود انسان می خواهد که شان رحیمی خداوند است . لا استبدال یعنی هرروز پیش می رود جایی برای افسوس گذشته نیست .

ایشان درادامه  افزود برای هدایت راهبردی نیاز به دست غیبی و خاص است که ابعاد وجود ما راهم با خود ببردوآن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) است . استاد اخلاق به حاضران  توجه و توسل به ایشان را در پیمودن به سرعت در سیر الی الله توصیه نمود و حسن ختام جلسه ذکر مصیبت حضرت زهرا ( سلام الله علیه) رانمود .

 

 

موضوعات: اخبار مدرسه
[شنبه 1397-10-22] [ 09:59:00 ق.ظ ]