به مناسبت اهمیت امر ازدواج و تشویق جوانان به این امر و فرزند آوری دومین جلسه کارگاه آموزشی ومهارت افزایی ازدواج و فرزند آوری ویژه خانواده طلاب ،اساتید ،کادر و هیئت امناء حوزه رضویه درهشتم  اسفند ماه در سالن اجتماعات کتابخانه الغدیرخمینی شهر  با هدف برقراری روابط سالم بین زوجین برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر سعیدرضا فاطمی نیا متخصص طب سنتی و کارشناس علوم دینی ،با موضوع عوامل و موانع ارتباط سالم زوجین درطب سنتی صحبت کردند.

آقای دکتر گفتند:اصل خلقت بر زوجیت بنا نهاده شده است و در کنارهم بودن اقتضای برطرف کردن نیاز های روحی ،جسمی و معنوی را دارد.

متخصص طب سنتی گفتند: تمام چیزهایی که وارد بدن انسان  می شوداز چیزهایی که می بینید،لمس                 می کنید،می خورید،می پوشید،و یا می شنوید، حالت آن گرم وانرژی زا است و یا سرد و سست کننده است. زوجین باید دررنگ لباس ، آرایش و کلماتی که به کار می برند توجه داشته باشند.

آقای دکتر گفتند: از مهمترین نیاز های زوجین ،نیاز عاطفی است  و گفتن کلمه دوستت دارم، هدیه دادن، پرستاری کردن هنگام بیماری،از جمله راهکارهای برطرف کننده آن است.

وی افزودند:راهکاری موثر در رابطه موفق بین زوجین :گذشت و اغماض، صداقت ،توقعات متناسب، تشکر و قدردانی کردن از یکدیگر است . واز موانع آن، گفتن سخنان فتنه انگیز، لجاجت کردن، سختگیری و منفی نگری می توان نام برد.

ودر آخر به مهمترین مشکلات زوجین در جلسه بررسی و راهکار به آنها داده شد.

موضوعات: اخبار مدرسه
[شنبه 1393-12-09] [ 11:13:00 ق.ظ ]