به مناسبت شهادت امام رضا(علیه السلام ) مراسم سوگواری در روز سه شنبه  7/8/98باجمعیتی حدود500 نفردر سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه برگزار گردید.

درابتدای این مراسم زیارت امام رضا علیه السلام توسط خانم کوشکی  قرائت شد ودرادامه   حجه الاسلام و المسلمین محسن عموچی  «کارشناس مشاوره خانواده  »درباره راههای رسیدن به مقام رضا ایراد سخن نمود .   

·         کارشناس مشاوره خانواده  درابتدا  تنها راه رسیدن به مقام رضا را بهره گیری از ولایت علی بن موسی الرضا  علیه الاف تحیه والثنا ء بیان نمود . و راس اطاعت از پرودگار را مقام صبر و رضا ذکر کرد .

·        وی در ادامه به شرح و تبیین نکاتی تربیتی برای رسیدن به رضایت پرداخت:تکته اول اینکه بدانیم دردل هر بلایی نعمتی نهفته  است و  همیشه در ذهن خود به این نکته توجه داشته باشیم که در دل سختی ها آسانی و نعمت است  نکته دوم اینکه باید بدانیم هرچیزی ساختاری مخصوص به خود دارد و درجای خویش نیکوست مثل ترکیب اعضای صورت که هرکدام درجای خویش زیبایی و کارایی دارد سختی و شیرینی  نیز باهم به زندگی زیبایی می دهد .

·         

·        وی اذعان نمود رضایت انسان در کلام او با الفاظی که به کارمی برد  مشخص می شود انسان راضی دائم درحال ذکر همراه با فکر است و اینگونه نیست که بر زبان وی  الحمدلله باشد و دردل از تقدیری  که خداوند برای  اورقم زده است ناراحت باشد .

·         پس ازایراد سخن حاج آقا  عموچی  روضه خوانی نمود و پس از آن خانم   ها سیرانی و صفری  در مصیبت حضرت رضا (علیه السلام ) مداحی وسینه زنی کرد ند . 

در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

موضوعات: موضوعات تربیتی
[چهارشنبه 1398-08-08] [ 12:46:00 ب.ظ ]