به مناسبت میلاد با سعادت مادر هستی حضرت زهرا (سلام اله علیها  )مراسم جشنی در روز سه شنبه  هفتم اسفندماه با حضور طلاب و مادر های گرامیشان و سخنرانی  فیروزه  نوروزی مدیریت حوزه رضویه با هدف بزرگداشت مقام مادر درسالن اجتماعات  حوزه علمیه رضویه برگزار شد.

خانم نوروزی در حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آلهوسلم ) بیان کرد: هر فرزند نیکو کاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل مقبول باو داده می شود، سؤال کردند، حتی اگر روزی صد مرتبه به آنها نگاه کند؟ فرمود: آری خداوند بزرگتر و پاکتر است.

مدیریت حوزه رضویه در ادامه گفت: در روایات نیکی به پدر و مادر تاکیدی زیادی شده است مخصوصا سفارش به مادر شده است و ما باید در همه عمر به ایشان احترام بگذاریم و محدود به یک روز نباشد. مادر کانون مهر و عطوفت است و باعث جمع شدن خانواده دور هم می شود و این را کسانی که مادر ندارند می توانند بهتر  درک کنند که بعد از فوت مادر خانواده مثل قبل همبستگی را ندارد.

ایشان در آخر افزود: اینکه طلاب  توفیق تحصیل علوم دینی پیدا کرده اند از  دعای خیر  مادر و آنان تربیت است. و ماباید شکرگزار این نعمت بوده و از آنان تشکر کنیم .

 در ادامه مراسم با مولودی خوانی خانم سیرانی و دادن هدیه طلاب به مادرانشان پایان یافت.

 

موضوعات: موضوعات تربیتی
[سه شنبه 1397-12-07] [ 12:18:00 ب.ظ ]