با توجّه به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدارس حضرت زهراء و رضویّه خمینی شهر روز چهارشنبه 24/11/1397 اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان « نظام جمهوری اسلامی کارآمدی یا ناکارآمدی» با حضور اساتید بزرگوار حجه الاسلام محمدعلی شکیب (هادی سیاسی و نماینده ی ولی فقیه در ناحیه سپاه)و حجه الاسلام کمالی(مدیریت محترم حوزه جوادالائمه) و 80 نفر از طلاب و مدیران و کادر هر دو مدرسه نمودند.

ادامه مطلب :

در این کرسی، استاد شکیب به عنوان ارائه دهنده ی بحث فرمودند: جهت ارزیابی هر مقوله ای ابتدا باید معیار داشته باشیم و معیار ارزیابی نظام، کارآمدی یا ناکارآمدی آن است. اگر به اهداف انقلاب نزدیک بودیم یعنی نظام، کارآمد بوده.باید دید هدف کسانی که نظام را ایجاد کرده اند چه بوده؟به این منظور باید یک رصدی کنیم تا ببینیم قبل از انقلاب چه وضعیّتی داشتیم و اکنون چه وضعیتی داریم؟

استاد مدعو با استفاده از آیات سوره ی ابراهیم و روایاتی ، لزوم داشتن ولی و جایگاه ولایت را تبیین نموده و فرمودند درصورت کفران نعمت خداوند نعمت اعطاء شده را از مردم سلب می کند.

حجه الاسلام شکیب همچنین ضمن پخش کیلیپ هایی از وضعیت ایران قبل از انقلاب تعدادی از دستاوردهای انقلاب را برای مخاطبین بیان نمودند.

حجه الاسلام کمالی نیز در تأیید سخنان حجه الاسلام شکیب فرمودند:هیچ حکومتی بدون نقص و مشکلات نبوده و نیست و در هیچ کشوری انتخابات انجام نمی شود ولی در ایران مسؤولین با انتخاب خود مردم روی کار می آیند .

ایشان همچنین در پاسخ به سؤالات برخی طلّاب حاضر در جلسه فرمودند:ما بر اساس انقلاب اسلامی در صدد ایجاد یک جامعه ی اسلامی هستیم و اهدافی را دنبال می کنیم که همه اش مادّی و دنیوی نیست بلکه نشأت گرفته از حکومت حضرت علی(علیه السلام) و ائمه ی اطهار(علیهم السلام) است که به منظور تحقّق این آرمان و اهداف بهایی متناسب با آن هم باید بپردازیم.

حجه الاسلام کمالی با ذکر تعدادی از مشکلات موجود فرمودند: انقلاب صحیح بوده ولی انتخاب صحیح نبوده و بوجودآمدن بسیاری از مشکلات امروز به علت انتخاب ناصحیح خود مردم می باشد.

 

موضوعات: پژوهشی
[شنبه 1397-11-27] [ 12:50:00 ب.ظ ]