به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق(ع) درروز سه شنبه تاریخ 14/9/96 مراسم جشنی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی  بیگی کارشناس مسائل مذهبی خانواده با هدف آشنایی با سیره نبوی در سالن اجتماعات حوزه رضویه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد :پیامبر اکرم (ص)در قیامت پناهگاه پنج دسته از مردم است: 1.کسانی که راستگو هستند،اکه امروزه در جامعه ما این ویژگی کم شده است مثلا به فرزندان توصیه به درس خواندن می کنند اما پدر و مادر سالی یک کتاب هم                      نمی خوانند.2.آنهایی که به دیگران بیشتر خدمت می کنند البته منظور فقط خدمت به مردم نیست بلکه باید در قدم اول به همسر و فرزندان خدمت کنند.

مشاور کارشناس مسائل مذهبی خانواده در ادامه گفت: سومین دسته خوش اخلاقی است که باید مومنین با اخلاق خود مردم را به دین دعوت کنند که خود پیامبر (ص)با اخلاق خوش باعث جذب به اسلام می شدند.4.وفاداری،که متاسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه به خاطر عدم وفاداری زوجین است.

ایشان در  آخر افزود:پنجمین دسته که پیامبر (ص)در قیامت پناهگاه آنها است امانت داران است البته فقط امانت به معنای گرفتن چیزی به عنوان امانت نیست بلکه باید عیوب و اسرار و حرف های مردم را نیز فاش نکند.

 

موضوعات: موضوعات تربیتی
[سه شنبه 1396-09-14] [ 01:27:00 ب.ظ ]