روز سه شنبه 31/1/98  روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام نشستی با حضور حجه الاسلام و المسلمین  حاج آقا قاسمی ،راوی جنگ ،هادی سیاسی  ومسئول هیت خادم الشهدا  خمینی شهر در سالن اجتماعات حوزه علمیه رضویه  باموضوع تبیین گام دوم انقلاب و هدف آشنایی طلاب با زوایای بیانیه گام دوم انقلاب درجمع طلاب و کادر برگزارشد .

دراین مراسم راوی جنگ در ابتدا چهار اصل صدور حکم را در شریعت اسلام و فقه شیعی قرآن ،عقل ،سنت و اجماع بیان نمود .در توضیح کلام خود دلایل تشکیل انقلاب اسلامی از قرآن را آیه 36سوره نحل «و لقد بعثنا فی کل امه رسولاان اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت »عبادت خدا با شرط «واجتنبو الطاغوت »است پس باید انقلاب کرد .

درادامه هادی سیاسی در  شرح اصل دوم (سنت ) به تشکیل حکومت توسط امام علی علیه السلام اشاره کرد.وامام حسین علیه السلام هدف از قیامشان تشکیل حکومت اسلامی بود که موفق به تشکیل حکومت نشد و در بیان اصل عقل به سرمایه های ملت های اسلامی که در جیب طاغوتیان می رود و اجماع نیز همه ولایت فقیه را قبول دارند و اختلاف در مطلقه بودن آن است اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی  در توضیح گام دوم انقلاب  آرمان های انقلاب اسلام را بیان کرد . از  جمله آرمان های انقلاب اسلامی میتوان به استقلال (کوتاه کردن دست بیگانگان) ،آزادی و جمهموری اسلامی اشاره کرد .

                          

موضوعات: موضوعات تربیتی
[چهارشنبه 1398-03-01] [ 09:18:00 ق.ظ ]