Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ /> امام صادق(ع) فرمودند:«سزاوار است والدین ، در کودکی به فرزندان خود سختی دهند تا در بزرگسالی صبور باشند.»

-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">بسیاری از والدین علاقه دارند تمام نیازمندی های فرزند خود را به بهترین شکل تامین کنند، و حاضر نیستند به هیچ وجه فرزندشان هیچ نوع مشکل و سختی را تحمل کند؛ و به قولی او را ناز پرورده بار می آورند.

این کار ، فرزند را شکننده و ضعیف می کند به گونه ای که در بزرگسالی قدرت رویارویی با مشکلات را نداشته ، و از آنها گریزان است؛ و با کوچک ترین شکستی از میدان به در می رود.

اجازه بدهید فرزندتان برای رسیدن به برخی خواسته هایش تلاش کند. که در این صورت به ارزش داشته هایش بیشتر پی برده و قدر آنها را بهتر خواهد داشت.

برگرفته از کتاب گلی خوش بو از جانب خداوند

 

البته این بدان معنا نیست که مخصوصا شرایط زندگی را  بر فرزند سخت کنیم و او را در فشار…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">
موضوعات: روانشناسی
[چهارشنبه 1390-12-17] [ 08:50:35 ق.ظ ]