مواد خوراکی و نوع تغذیه آدمی می‌تواند تأثیر مستقیمی روی بدن داشته باشد. دانش روز ثابت کرده است که داشتن عادت‌های غذایی مناسب می‌تواند ما را برای داشتن پوستی سالم و بانشاط یاری رساند.

امروزه در کنار راه‌های متعدد برای رفع چروک پوست راه‌حل‌های طبیعی برای این کار هم پیشنهاد می‌شود. از میان توصیه‌های پزشکی امام رضا علیه‌السلام که در فرصت‌های مختلف بیان کرده‌اند می‌توان به برخی از این راه‌حل‌ها دست یافت.

ایجاد چین و چروک صورت تا حدودی احساس نشاط را از بین برده و باعث می‌شود افراد اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده و احساس پیری کنند. برخی راه‌های طبیعی برای رهایی از این مشکل وجود دارد. امام رضا علیه‌السلام در فرصت‌های مختلفی که برای ایشان پیش آمد؛ ضمن ذکر برخی خواص خوراکی‌ها و تأثیر آن‌ها بر روی پوست بدن توصیه‌های ارزشمندی در این زمینه داشته‌اند. امام هشتم (علیه السلام) در دستورالعملی جالب در باره داشتن مو و صورت زیبا می‌فرمایند:

* استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ و ماساژ دادن پوست با آن به علت مواد موجود در آن برای نرمی و لطافت پوست سفارش شده است اما در خوردن این ماده غذایی باید حساب‌شده عمل کرد چرا که برای پوست تأثیر معکوس دارد. امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: خوردن همیشگی تخم‌مرغ، سبب پیدایش کنجدک (کک مک) در صورت می‌شود. (بحارالانوار: ج 62 ص 321، طب الامام الرضا (علیه‌السلام): ص 62)

موضوعات: پزشکی
[دوشنبه 1394-06-02] [ 11:28:00 ق.ظ ]