به مناسبت میلاد هشتمین امام همام علی بن موسی الرضا g مراسم جشنی در روز شنبه 22/4/98 سالن اجتماعات حوزه رضویه با حضور طلاب و کادرو عموم مردم  با هدف آشنایی با سیره ایشان برگزار شد .

    دراین مراسم  خانم عسگری مبلغ ، مشاور ، دبیر کانون خادمیاران رضوی خمینی شهر و خادمیار حضرت امام رضاعلیه السلام مطالبی را درباره سیره امام رضا علیه السلام  بیان نمود.

     مشاور حوزه بیان کرد: از امام رضا (علیه السلام )روایات زیادی به ما رسیده است.  و به طلاب سفارش نمود محور تحقیقات خویش را از مباحث مختلف سیره ایشان قرار دهند ازجمله  آنها شیوه سیاسی ، اخلاقیات ایشان می باشد که لازم و ضروری است به همه موارد توصیه های اخلاقی  آن  امام همام مقید باشیم .

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه در سیره حضرت عالم بودن ایشان است که پدر بزرگوارش امام کاظم علیه السلام  می فرمایند من کسی را داناتر از علی بن موسی الرضا علیه السلام ندیده ام  و به این جهت و یکی از القاب ایشان عالم آل محمد aاست .

    خانم  عسگری  درمورد مهمان داری و مهمان نوازی  امام رضا  علیه السلام بیان کرد: که ابوعبدالله بغدادی می‌گوید: شبی که امام رضاعلیه السلام  مهمان داشت، نظم چراغ به هم خورد، تا مهمان خواست آن را تنظیم کند، امام جلو آمد و او را از آن باز داشت و خود به اصلاح چراغ پرداخت و فرمود: إنّا قومٌ لا نَستَخدِمُ أضیافَنا؛ ما خاندانی هستیم که مهمان خود را به کار نمی‌گیریم.

    و درپایان ایشان به تفاوت عالم و عابد اشاره کرد و اینکه عابد فقط باعث نجات خودش می شود و به بهشت می رود اما عالم و فقیه کسی است که خیرش به مردم هم می رسد و حتی شفاعتش به بقیه هم می رسد.

پس از سخنرانی مراسم با مدیحه سرایی ،سرود ،اجرای مسابقات ادامه یافت  و جلسه  با اهدا جوائز به پایان یافت .

موضوعات: موضوعات تربیتی
[شنبه 1398-04-22] [ 12:39:00 ب.ظ ]