nt> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

3a06;">

استرس بخشي از زندگي روزمره است و معمولاً به دنبال حوادث روزمره به وجود مي آيد. براي مبارزه با استرس، راههاي مختلفي وجود دارد که به چند مورد آنها اشاره مي شود:

1.منابع و موارد استرس زا را تا حد امکان از ميان برداريد. براي مثال، اگر جمعيت و شلوغي موجب ناراحتي شما مي شود، زماني را براي خريد انتخاب کنيد که خلوت باشد. اگر صف سينما يا تئاتر شلوغ است، در صف نايستيد. مي توانيد از نوارهاي ويدئويي آن فيلم يا نمايش استفاده کنيد.

2.از شر وسايل اضافي و بي مصرف خلاص شويد و اطراف خود را خلوت کنيد. مي توانيد اين وسايل را حراج کنيد يا اصلاً به کساني بدهيد که مورد نيازشان است.

3.اگر هميشه دير به مقصد مورد نظر خود مي رسيد، کاغذ و قلمي در دست بگيريد و کارهاي روزمره خود را يادداشت کنيد. با اين کار در مي يابيد وقت خود را چگونه تنظيم کنيد. براي مثال، اگر 40 دقيقه طول مي کشد تا به محل کار خود برسيد، آيا بموقع از خانه خارج مي شويد؟ شما مي توانيد مشکلات خود را حل کنيد و از استرس زندگي خود بکاهيد، فقط اگر منطقي و واقع بين باشيد. اگر وقت کافي براي انجام تمام فعاليتهاي مورد نظر و مهم خود نداريد، شايد شما بيش از حد تلاش مي کنيد. از تمام فعاليتهاي روزمره و مدت زمان آنها يک فهرست تهيه کنيد.

4.از موقعيتهاي استرس زا اجتناب کنيد. اگر انجام يک ورزش يا بازي خاص سبب اضطراب شما مي شود، از انجام آن خودداري کنيد. هدف از انجام اين تمرينات، بالا بردن روحيه و ايجاد نشاط است. اگر مي دانيد اين ورزشها احساس خوبي به شما نمي دهد، از انجام آنها بپرهيزيد.

5.اگر نمي توانيد استرس را از ميان برداريد، سعي کنيد عادتهاي خود را عوض کنيد. از ارتباط و معاشرت با افرادي که سبب استرس و اضطراب شما مي شوند، بپرهيزيد. براي مثال، اگر با پدر همسر خود رابطه خوبي نداريد، اما نمي خواهيد اين امر مسئله ساز شود، به هنگام دعوت کردن از وي از ديگر اقوام همسر خود نيز دعوت کنيد تا از فشار روحي و اضطراب شما کاسته شود.
برگرفته از کتاب روشهای مقابله با استرس

استرس بخشي از زندگي روزمره است و معمولاً به دنبال حوادث روزمره به وجود مي آيد. براي مبارزه با استرس، راههاي مختلفي وجود دارد ک…" data-path="../../plugins/share_plugin/img/">
موضوعات: علمی, روانشناسی
[چهارشنبه 1391-01-23] [ 10:12:26 ق.ظ ]